شناسهٔ خبر: 67347696 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

همزمان با عید سعید غدیر انجام می شود؛

میزبانی بیش از دو هزار جهادگر خراسان جنوبی از مردم

بیرجند-رییس بسیج سازندگی خراسان جنوبی گفت: همزمان با عید سعید غدیرخم دو هزار ۱۰۴ جهادگر خراسان جنوبی در قالب ۲۶۳ گروه جهادی پذیرای هم استانی‌ها در جشن کیلومتری عید غدیر خواهند بود.

صاحب‌خبر -

خبرگزاری مهر، گروه استان‌ها: روز عید سعید غدیرخم یکی از روزهای بسیار مهم در تاریخ هجری قمری است.

روز اکمال دین و اتمام نعمت و چند سالی می‌شود این روز بابرکت بسیار بزرگ شمرده شده و گرامی داشته می‌شود.

اطعام در روز عید غدیر توصیه شده و اهمیت بسیار بالایی دارد به گونه‌ای که چندین سال می‌شود اطعام عید غدیر در قالب موکب‌های پذیرایی صورت گرفته و پذیرایی از جمعیت‌های بسیار زیاد انجام می‌شود.

گروه‌های جهادی استان خراسان جنوبی نیز در این زمینه پیش قدم بوده و هرساله در قالب موکب‌های پذیرایی و اطعام میزبان مردم شریف استان در نقاط مختلف خراسان جنوبی هستند.

مهدی هنری مسئول بسیج سازندگی سپاه انصارالرضا علیه السلام خراسان‌جنوبی صبح دوشنبه در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: گروه‌های جهادی استان از عید قربان تا غدیر در قالب فعالیت‌های مختلف خدمات زیادی ارائه دادند و همچنان ادامه دارد.

وی از برپایی ۲۳۵ موکب و ایستگاه صلواتی در سطح استان خبر داد و افزود: در این مدت بیش از ۷۴ هزار غذای گرم طبخ و توزیع شده و می‌شود.

مسئول بسیج سازندگی خراسان‌جنوبی بیان کرد: بیش از ۱۵۸ هزار مورد چای و شربت در نقاط مختلف استان توزیع گردیده و خواهد شد.

هنری عنوان کرد: برای جشن و پذیرایی کیلومتری عید غدیر در سطح استان ۲۶۳ گروه جهادی و دو هزار ۱۰۴ جهادگر آماده ارائه خدمات هستند.

وی اظهار کرد: ۴۳ موکب پذیرایی در مهمانی ۱۰ کیلومتری و در مرکز استان آماده پذیرایی از مردم عزیز هستند.

نظر شما