شناسهٔ خبر: 68555327 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

سرپرست میراث فرهنگی شهرستان:

«بیلوار» مسیر جدید گردشگری کرمانشاه می‌شود

فاطمه احمدیان

سرپرست اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان کرمانشاه، گفت: بنا داریم تا بخش بیلوار را به عنوان یک مسیر جدید گردشگری در کرمانشاه معرفی کنیم.

صاحب‌خبر -

فردین زارعی در بازدید از ظرفیت‌های گردشگری منطقه بیلوار، اظهار کرد: مقرر شده تا با بررسی و تلاش بیشتر مسیرهای گردشگری جدیدی در شهرستان کرمانشاه شناسایی و معرفی شود که می‌توان گفت گل سرسبد این منطقه بخش بیلوار است که متاسفانه تاکنون مغفول مانده است.

وی افزود: این بخش از نظر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی دارای قابلیت‌های کم نظیری است که باعث متمایز شدن آن شده است.

رئیس میراث فرهنگی کرمانشاه گفت: بیلوار یکی از بخش‌های مهم شهرستان کرمانشاه در همسایگی استان کردستان است که در جای جای آن آثار تاریخی و باغات و سراب‌های چشم نوازی را می‌بینیم که می‌تواند بهشت طبیعت گران باشد.

وی عنوان کرد: پیشینه تاریخی غنی، جاذبه‌های گردشگری بکر و هنرهای سنتی خاص منطقه می‌تواند به بهترین شکل باعث رونق منطقه و تبدیل شدن به مسیر گردشگری مهمی در سطح استان شود.

وی گفت: تلاش می‌کنیم تا با ورود به بحث ثبت آثار تاریخی و طبیعی منطقه و همچنین برگزاری جشنواره‌ها و رویدادها و در پی آن اختصاص بودجه به این مهم بتوانیم قدمی در راه معرفی این بهشت زیبا برداریم.

زارعی گفت: با تلاش‌ها و تعامل با بخشدار بیلوار در آینده‌ای نزدیک رویدادی مختص منطقه برگزار خواهیم کرد.

وی افزود: دیگر جاذبه مهم گردشگری این بخش وجود امام زادگان و بقاع متبرک و برگزاری آیین‌های مذهبی ویژه منطقه است که قطعا می‌تواند یکی از مهمترین عوامل جذب گردشگر باشد که باید بیشتر به آن توجه کرد.

انتهای پیام

نظر شما