شناسهٔ خبر: 67348007 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

درخواست استاندار کردستان از نخبگان

استاندار کردستان گفت: نخبگان باید گزینه اصلح را به جامعه معرفی کنند تا با افکار عمومی مردم بازی نشود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، اسماعیل زارعی‌کوشا در همایش گفتمان‌سازی در خصوص همگرایی و هم‌افزایی انتخابات در جمع فرهیختگان، نخبگان و فعالان اجتماعی که در سالن جلسات کانون پرورش فکری این شهر برگزار شد، گفت: در طول یک سال اخیر بیشترین نشست‌ها را با گروه‌های مختلف مردمی داشته‌ایم و این فقط مختص به انتخابات نیست.

وی در پاسخ به نقد یکی از جوانان کردستانی که آیا شما نخبه هستید که در این جلسه حضور پیدا کرده‌اید! گفت: از انتقاد منصفانه با صراحت لهجه بیشتر، استقبال خواهم کرد، ما فرزندان کردستان هستیم، ادعای نخبگی ندارم، به وجود شما نخبگان افتخار می‌کنم. کردستان با یک پیشینه تاریخی از یک زیستگاه جامعه ایرانی بوده و تمام کُردهای عالم ریشه در کشور ایران و‌ منطقه کردستان دارند.

استاندار کردستان با اشاره به انتخابات پیش‌رو، خواستار فراهم شدن فضا برای ارائه برنامه‌های انتخابات شد و افزود: نخبگان باید گزینه اصلح را به جامعه معرفی کنند تا با افکار عمومی مردم  بازی نشود، جامعه نخبگی باید از مردم، فعالان سیاسی، انتخاباتی، احزاب، جریان‌ها و گروها مطالبه‌گری کرده و آنان را به حضور در صحنه دعوت کنند.

وی بیان کرد: طبق آمار مستند از سامانه نظارت بر انتصابات استان کردستان، از دو هزار و 153 نفر مدیر اعم از استاندار، معاونان استاندار، رؤسای ادارات شهرستان، معاونین مدیرکل و روسای بانک‌ها، دو هزار و 113 نفر کردستانی بوده و از این تعداد 76 درصد مدیران اهل‌سنت بوده، خواهشاً فضای تبعیض را به مردم کردستان القا نکنید.

61درصد پروژه‌های نیمه‌تمام کردستان به اتمام رسید

زارعی‌کوشا خاطرنشان کرد: اقتضای نخبگی، به‌روز بودن و‌ اطلاعات دقیق است؛، به عنوان یک کردستانی که با تمام درد و رنج این مردم آشنا بوده، معتقدم خدمات بسیار خوبی در کردستان ارائه شده و امروز در بسیاری از شاخص‌ها خدمت‌رسانی کردستان در رتبه بالا قرار دارد و کردستان از حیث برخورداری از خدمات گاز رسانی، برق، آب .. از استان‌های اول کشور است.

وی با ذکر اینکه به عنوان نماینده شهید جمهور در کردستان از خدماتش دفاع می‌کنم، افزود: طبق تکلیف رئیس‌جمهور به دنبال یادگاری و کلنگ‌زنی نیستیم، 61 پروژه نیمه تمام در کردستان را تقریباً به اتمام رسانده‌ایم. توجه و ارادت ویژه شهید رئیسی به کردستان بسیار بود.

وعده بازگشایی مجدد بازارچه مرزی هنگه‌ژال بانه

استاندار کردستان اعلام کرد: در دولت سیزدهم یکهزار و 204 میلیارد تومان نقد برای پروژه راه‌آهن سنندج گرفته شد و دستورات ویژه راه‌اندازی فرودگاه کردستان داده شد، کوله‌بری یک مقوله رواج یافته است باید رنجِ کوله‌بری را که برای امرار معاش تلاش می‌کند از کوله‌بر جاسوس و مشروب‌فروش جدا کرد.

وی از تلاش برای بازگشایی بازارچه مرزی هنگه‌ژال بانه با هدف جدا کردن خط کوله‌بر با قاچاقچی خبر داد و عنوان کرد: امروز به رغم تمام مخالفت‌های ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، وزارت امور خارجه، گمرک و‌ دیگر نهادها اما برای باز شدن این مرز دفاع کرده و تا قبل پایان این دولت باز خواهیم کرد.

زارعی‌کوشا اظهار کرد: ساختار اقتصادی استان کردستان با تمام ظرفیت‌های کشاورزی، گردشگری، معدنی یک ساختار خدمات پایه است، در سنندج با کمتر از 500 هزار نفر جمعیت حدود 36 هزار واحد صنفی وجود دارد یعنی برای هر 20 نفر یک مغازه! و به همین خاطر شاهد تورم بالا هستیم. توسعه معادن در این استان بسیار مهم بوده، ضرورتی که با 560 میلیون تن ذخایر قطعی در دولت گذشته امروز با اقدامات اساسی به 1.1دهم میلیارد تن ذخایر قطعی معدنی در حوزه طلا رسیده‌ایم و استان طلایی کشور هستیم.

انتهای پیام/481/

نظر شما