شناسهٔ خبر: 67338710 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

زارعی کوشا:

بازارچه‌های خانم شیخان و هنگه‌ژال تا پایان دولت فعال می‌شود

استاندار کردستان گفت: با پیگیری‌های انجام شده سعی می‌کنیم بازارچه‌های مرزی هنگه‌ژال بانه و خانم شیخان مریوان در این استان تا قبل از پایان دولت سیزدهم، فعال شود.

صاحب‌خبر -

 اسماعیل زارعی‌کوشا در همایش گفتمان سازی در خصوص همگرایی و هم افزایی انتخابات در سالن جلسات کانون پرورش فکری سنندج اظهار کرد: مشتاق برگزاری مستمر چنین نشست‌هایی هستیم چراکه نخبگان نباید خود را از جامعه جدا بدانند.

افزود: نخبگان باید به روز و اطلاعات دقیق داشته باشد، چراکه بیان اطلاعات غیردقیق خلاف نخبگی است.

وی با اشاره به اینکه در استان کردستان در طول این سال‌ها در دولت سیزدهم خدمات زیادی انجام شده است، به دفاع از خدمات دولت سیزدهم و رییس جمهور شهید در استان کردستان پرداخت و گفت: امروز کردستان در خیلی از شاخص‌های خدمات رسان در جایگاه‌های صدر کشور قرار دارد، که یکی از آنها اتمام پروژه گازرسانی به تمام شهر‌ها و روستا‌های استان است.

استاندار کردستان گفت: در دفاع از شهید رئیسی که اکنون خدماتش مورد نقد است باید بگویم، با وجود اینکه می‌توانستیم پروژه‌های زیاد در طول عمر دولت سیزدهم آغاز کنیم، اما تاکید رئیس جمهور بر اتمام پروژه‌ها بود.

وی ادامه داد: افتتاح پروژه راه آهن سنندج، بهره‌برداری از پروژه فرودگاه سقز با وجود تمام مخالفت ها، آبرسانی به شهر سنندج از پروژه‌های مهمی بود که در این دولت بهره برداری شد.

وجود ۶۳ همت پروژه نیمه تمام در استان 

وی یادآور شد: پروژه‌های فراوانی در سال‌های گذشته آغاز شده و اکنون ۶۳ همت طرح نیمه تمام در استان وجود دارد.

استاندار کردستان کولبری را از قاچاق سازمان یافته جدا دانست و گفت: کسانی که برای یک لقمه نان حلال ناجار به کولبری بوده رای ما قابل احترام هستند و باید خط کولبری را از فعالیت‌های ضدانقلابی و آسیب زدگان به اقتصاد کشور جدا کرد.

بازارچه‌های مرزی فعال می‌شود

وی در همین خصوص اظهار کرد: قبل از پایان همین دولت، بازارچه مرزی در هنگه ژال بانه و خانم شیخان مریوان فعال خواهد شد.

استاندار کردستان گفت: کسانی که فکر می‌کنند در انتصاب مدیران، قومیتی رفتار می‌شود آگاه باشند در حال حاضر از ۲ هزار و ۱۵۳ مدیر فعال در استان، ۲ هزار و ۱۱۳ نفر کردستانی هستند و ۷۶ درصد این عدد را اهل شامل می‌شود.

نماینده ولی فقیه در کردستان نیز گفت: باید بررسی کرد که نسبت نخبگان با مسئله انتخابات قرار است فقط ترویج انتخابات باشد یا نخبگان معز متفکر جامعه باشند.

حجت‌الاسلام عبدالرضا پورذهبی با بیان اینکه نخبگان حرف سطحی نمی زنند، افزود: نخبگان سطح فکری خود را مشغول مباحث قومی و مذهبی نکنند و نباید خواسته‌های مدنی به به پویش های قومی تبدیل شود.

نظر شما