شناسهٔ خبر: 67629306 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

طی سه ماهه نخست امسال؛

۲۷ دریانورد در آب‌های استان بوشهر نجات پیدا کردند

بوشهر- معاون دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: در سه ماهه ابتدایی امسال با حضور به موقع شناورهای ناجی، ۲۷ دریانورد در آب‌های این استان بوشهر نجات پیدا کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، مصطفی حاجی رضایی بعد از ظهر پنج شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در سه ماهه امسال به ۶ شناور دارای شرایط اضطرار به دلیل نقص فنی و ۲ شناور به دلیل آب گرفتگی امدادرسانی شده است.

وی بیان کرد: در مدت یاد شده همچنین به نیاز پزشکی سه موتور لنج باری، سه موتورلنج صیادی، سه کشتی تجاری، سه کشتی نفتکش و ۱۰ شناور (سایر شناورها) پاسخ داده شده است.

معاون دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر تصریح کرد: در مدت سه ماهه در آب‌های بندر دیر ۶، آب‌های بوشهر، خارگ و عسلویه هر کدام پنج و آب‌های بندر دیلم ۲ مورد شرایط اضطرار دریایی گزارش شد.

حاجی رضایی ادامه داد: اکنون ۶ پایگاه جست و جو و نجات دریایی به صورت شبانه روزی آماده امدادرسانی دریایی به دریانوردان و کشتی‌های متردد در آب‌های استان بوشهر هستند.

وی افزود: دریانوردان در صورت مواجهه با شرایط اضطرار دریایی باید در اسرع وقت با سامانه تلفنی ۱۵۵۰ تماس حاصل کنند.

حاجی رضایی اظهار کرد: بهبود وضعیت کمی و کیفی خدمات امداد و نجات دریایی همواره در اولویت‌های راهبردی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر قرار داشته و در این راستا در ابتدای سال جاری یک فروند شناور ناجی به ناوگان شناورهای خدماتی بنادر استان بوشهر اضافه شده است.

نظر شما