شناسهٔ خبر: 67346868 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

محدودیت ترافیکی عید غدیر خم در زنجان اعمال می‌شود

زنجان –ایرنا- رئیس پلیس راهور فرماندهی انتظامی استان زنجان از اعمال محدودیت‌های ترافیکی روزهای چهارم و پنجم تیرماه به مناسبت مراسم عید غدیر خم خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ سید حبیب موسوی روز دوشنبه با بیان این مطلب، افزود:این محدودیت امروز تا ساعت ۲۰ در خیابان شهید مطهری از تقاطع روزبه تا تقاطع شهید قامت بیات اعمال می شود.

وی گفت: فردا نیز در خیابان امام در تقاطع امیرکبیر تا تقاطع صدر جهان از ساعت ۱۰ تا ۲۰ محدودیت تردد اعمال خواهد شد.

این مسوول اضافه کرد: فقط ۲ نقطه مذکور محدودیت ترافیکی دارد و بقیه مسیرها کاملا باز است و محدودیتی نخواهند داشت.

واقعه غدیر خم از مهم‌ترین وقایع تاریخ اسلام و تشییع است که در آن رسول خدا هنگام بازگشت از حجةالوداع در مکانی به نام غدیرخم، حضرت علی (ع) را ولی و جانشین خود معرفی کردند و اصحاب حاضر با حضرت علی (ع) بیعت کردند.

دستگیری پنج سارق و کشف ۴۶ فقره انواع سرقت در ابهر
فرمانده انتظامی شهرستان ابهر از اجرای طرح ارتقای امنیت اجتماعی و دستگیری پنج سارق سابقه دار و کشف ۴۶ فقره انواع سرقت در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ کارآگاه هادی نوروزی اظهار داشت: در پی وقوع انواع سرقت شامل سیم و کابل، اموال اماکن خصوصی و قطعات خودرو در سطح شهرستان ابهر، بررسی موضوع در دستور کار ماموران کلانتری ۱۱ بازار این شهرستان قرار گرفت.

وی افزود: ماموران این کلانتری با اقدامات فنی و پلیسی، هویت پنج سارق سابقه دار را شناسایی و با هماهنگی طی چند عملیات آنها را دستگیر کردند.

نوروزی در ادامه بیان داشت: متهمان در تحقیقات انجام شده به ۴۶ فقره از بزه های انتسابی اعتراف کردند و پس از تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی تحویل مرجع قضائی شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان ابهر تصریح کرد: از شهروندان انتظار داریم تا هشدارها و توصیه های پلیس را جدی بگیرند و در صورت اطلاع از هرگونه موارد مشکوک بلافاصله مراتب را از طریق پل ارتباطی ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

اعتیاد به بازی برخط منجر به سرقت از حساب بانکی شد

رئیس پلیس فتا استان زنجان از شناسایی عامل برداشت غیرمجاز از حساب بانکی شاکی در قالب خرید بازی برخط در فضای مجازی خبر داد.
سرهنگ سیداحمد موسوی گفت: در پی شکایت و مراجعه حضوری یکی از شهروندان زنجانی مبنی بر برداشت غیرمجاز از حساب بانکی، موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس فتا قرار گرفت.

وی ادامه داد: بررسی های فنی مشخص شد برداشت از حساب بانکی شاکی جهت خرید بازی استفاده شده است.

این مسئول انتظامی گفت: با انجام تحقیقات و اقدامات فنی و اطلاعاتی معلوم شد برداشت انجام شده از حساب شاکی توسط فرزند نوجوان او بوده که به علت علاقه شدید به بازیهای برخط به‌صورت مخفیانه و با سوء استفاده از اعتماد پدرش برای خرید حساب بازی اقدام کرده است.

موسوی با بیان اینکه استفاده بی رویه از بازیهای رایانه‌ای باعث ایجاد تغییر در سلامت فیزیکی و روانی و افت تحصیلی دانش‌آموزان خواهد شد، افزود: افزایش دانش سایبری والدین و نظارت بر فعالیت سایبری فرزندان و همراهی با آنها ضروری است چون ناآگاهی والدین، موجب آسیب‌ها و تهدیدات گوناگون خواهد شد.

انهدام باند حرفه ای سارقان با کشف اموال مسروقه ۷۰ میلیارد ریالی

رئیس پلیس آگاهی استان از انهدام ۲ باند سارقان حرفه ای با بیش از ۳۰ فقره سرقت منزل و کشف ۷۰ میلیارد ریال اموال مسروقه خبر داد.

سرهنگ محمدعلی آدینه لو افزود: در پی وقوع چندین فقره سرقت منزل در استان زنجان، شناسایی و دستگیری سارق یا سارقان در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی قرار گرفت.

وی اظهار داشت: کارآگاهان اداره مبارزه با سرقت استان با انجام اقدامات اطلاعاتی، بررسی های همه جانبه، گشت های هدفمند و استفاده از روش های نوین کشف جرم، موفق شدند سارقان را شناسایی کنند.

رئیس پلیس آگاهی استان زنجان تصریح کرد: ماموران پلیس آگاهی با هماهنگی قضایی، با اقدامات پیچیده و تعقیب و مراقبت در عملیاتی غافلگیرانه مجموعا تعداد پنج نفر سارق غیر بومی و یک نفر مالخر را دستگیر کردند.

وی با بیان اینکه ارزش اموال مسروقه با نظر کارشناسان بیش از ۷۰میلیارد ریال برآورد شد اظهارداشت: متهمان در تحقیقات پلیسی به سرقت طلاجات از منازل شهروندان استان زنجان با روش توپی، دیلم زنی و بالکن روی اعتراف کردند که متهمان در این رابطه مورد تحقیقات گسترده علمی و فنی توسط کارآگاهان پلیس قرار گرفته اند.

سرهنگ آدینه لو به شهروندان توصیه کرد: ضمن توجه به هشدارهای پلیس، در زمان ترک منزل اقدامات ایمنی و پیشگیری از سرقت را رعایت کنند و در صورت مشاهده هرگونه رفت و آمدهای مشکوک در محل سکونت خود، مراتب را در اسرع وقت به مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ و تلفن ۱۳۰ مرکز فوریت پلیس آگاهی اطلاع دهند.

نظر شما