شناسهٔ خبر: 67612456 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

سرمایه‌گذاری ۴۰ هزار میلیارد ریالی در پروژه پتروشیمی گلستان

نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی از سرمایه‌گذاری ۴۰ هزار میلیارد ریالی در پروژه پتروشیمی گلستان خبرداد و گفت: پیمانکار پروژه با مبلغ بیش از چهار میلیارد تومان و ۲۹۷ میلیون یورو انتخاب شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا از گلستان، رمضانعلی سنگدوینی ظهر امروز _ چهارشنبه بیستم تیر_ در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: برای راه‌اندازی دوباره پتروشمی گلستان رئیس‌جمهور شهید، وزیر نفت و مدیرعامل هلدینگ خلیج فارس پای کار آمدند.

وی با بیان اینکه شهید رئیسی وزیر و مدیرعامل هلدینگ را موظف کرد تا وارد سرمایه‌گذاری در پتروشیمی گلستان شوند، افزود: این اقدام به نظرم گام بلندی در جهت توسعه استان بود.

نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی به پیگیری جدی رئیس‌جمهور شهید برای راه‌اندازی این پروژه اشاره کرد و گفت: در سفر دوم رئیس جمهور که اواخر سال گذشته اتفاق افتاد این موضوع مطرح شده و سپس پیمانکار پروژه انتخاب شد؛ اتفاقی که ظرف ۱۷ سال گذشته برای پتروشیمی گلستان صورت نگرفته بود.

وی ضمن یادآوری این نکته که هلدینگ خلیج فارس بزرگترین شرکت پتروشیمی کشور است، اضافه کرد: این شرکت در هر پروژه‌ای مشارکت داشته آن را به ثمر رسانیده است.

سنگدوینی با اعلام این مطلب که پیمانکار پروژه با مبلغ بیش از چهار میلیارد تومان و ۲۹۷ میلیون یورو انتخاب شده، افزود: در مجموع برای این پروژه اقتصادی در استان ۴۰ هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری انجام شده است.

وی با بیان اینکه از افراد بزرگی برای به سرانجام رسانیدن پتروشیمی گلستان کمک گرفته شده است، اضافه کرد: امیدوارم هستیم ظرف سه سال آینده این پروژه به ثمر بنشیند و مردم از آن منتفع شوند.

نظر شما