شناسهٔ خبر: 67612407 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

استاندار خراسان رضوی اعلام کرد؛

تحقق ۱۰۰ درصد اخذ مالیات در خراسان رضوی

مشهد- استاندار خراسان رضوی از شناسایی ۱۶۵ هزار و ۳۰۴ مودی جدید مالیاتی و تحقق ۱۰۰ درصد اخذ مالیات بدون اینکه بر مودیان قبلی بار مالی جدید داشته باشد،‌ خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر، یعقوبعلی نظری استاندار خراسان رضوی به همراه حسن نوری‌زاده معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری همزمان با گرامیداشت هفته فرهنگ مالیاتی از اداره کل امور مالیاتی استان بازدید کرد.

استاندار خراسان رضوی در حاشیه این بازدید و نشست با مدیرکل امور مالیاتی استان با اشاره به اینکه از زمان آغاز به کارمان در استان یک جمع بندی از حوزه اقتصادی، زیرساخت و عمرانی پیدا کرده‌ایم، اظهار کرد: منابع مالی اصالت ندارد اما جزئی از الزامات تعیین کننده است‌.

وی با بیان اینکه برای حل مسائل و عقب ماندگی‌ها «واگذاری سنواتی و استفاده از منابع عمومی و دولتی» تنها راه حل نیست، افزود: تلاش ما بر این بوده که منابع جدید را حتماً مبتنی بر ظرفیت‌های استانی معین و دنبال کنیم.

نظری با اشاره به اینکه برای جبران کمبودهای استان موضوع مولدسازی را در حال اجرا داریم، تصریح کرد: با تاکید بر منابع ملی و شرکت‌های وابسته، ۵ بسته مولدسازی را مشخص کردیم که این در اختیار دستگاه‌ها است و در مرحله استفاده قرار دارد.

استاندار خراسان رضوی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: مالیات دو بخش متضاد دارد، نخست از تولید کنندگان و کسانی که در اقتصاد نقش دارند باید اخذ مالیات کرد. بر این اساس؛ اگر اخذ مالیات دقیق نباشد باعث کندی کار می‌شود.

وی با بیان اینکه فرآیند اخذ مالیات باید دقیق، عادلانه و با احساس رضایت از طرف مالیات دهنده همراه باشد، بیان کرد: اداره کشور با مالیات باید صورت بگیرد و منابع درآمدی را نباید به بخش‌های اداری کشور بیاوریم و خرج کنیم چراکه پروژه‌ها، کارهای زیرساختی و عمرانی معطل می‌ماند.

نظری با قدردانی از اداره کل امور مالیاتی خراسان رضوی و ضرورت ترویج فرهنگ مالیاتی ابراز کرد: کار شما یک دستاورد شاخص در جمع بندی دولت شهید جمهور است و بر طبق آمارهای ارائه شده در این جلسه، به شکل ۱۰۰ درصدی افزایش دریافت مالیات داشته‌اید.

استاندار خراسان رضوی همچنین از شناسایی ۱۶۵۳۰۴ مودی جدید مالیاتی و تحقق ۱۰۰ درصد اخذ مالیات بدون اینکه بر مودیان قبلی بار مالی جدید داشته باشد، خبر داد.

نظر شما