شناسهٔ خبر: 67346798 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

۷۰ درصد صادرات ایران به قطر از استان بوشهر انجام می‌شود

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت اداره کل صمت استان بوشهر از صادرات ۱۱۰ میلیون دلار کالای غیرنفتی از ایران به قطر خبر داد و گفت: از این میزان ۷۰ درصد از طریق بنادر و گمرکات استان بوشهر انجام شده است.

صاحب‌خبر -
۷۰ درصد صادرات ایران به قطر از استان بوشهر انجام می‌شود
به‌گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز بوشهر؛ ابوالقاسم محمدزاده با اشاره به فعالیت ۷۰ هزار واحد صنفی در استان بوشهر اظهار داشت: در این استان ۱۱۰ اتحادیه صنفی فعالیت می‌کند و ۲۱۰ هزار اشتغال در عرصه اصناف ایجاد شده است.
وی از افزایش صادرات از بنادر و گمرکات استان بوشهر در سه نخست امسال خبر داد و بیان کرد: در این مدت ۷ میلیون و ۴۵۰ هزار تن کالا به ارزش ۲.۷ میلیارد دلار از استان بوشهر صادر شده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳ درصد افزایش یافته است.
معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت صمت استان بوشهر با اشاره به اینکه جایگاه استان در عرصه صادرات در کشور رتبه نخست است، افزود: از ۱۱۰ میلیون دلار صادرات سال گذشته از ایران به قطر بیش از ۷۰ میلیون دلار آن مربوط به استان بوشهر است.
وی اضافه کرد: در سه ماه نخست امسال ۱۶۶ هزار تن کالا به گمرکات استان بوشهر وارد و ترخیص شده است.
محمدزاده ارزش کالا‌های وارداتی در سه ماه نخست امسال در استان بوشهر را ۴۹۶ میلیون دلار اعلام و اضافه کرد: در شرایط تحریمی کشور، ارز کشور از طریق صادرات کالا‌های غیرنفتی تأمین می‌شود و استان بوشهر در این عرصه از جایگاه مهم و برتر برخوردار است.
معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت صمت استان بوشهر از استقرار ۲۲ رایزن تجاری استان بوشهر در ۲۲ کشور خبر داد و بیان کرد: رایزن‌های تجاری تا پایان امسال در ۳۰ کشور و تا برنامه هفتم در ۶۰ کشور فعال می‌شود.

نظر شما