شناسهٔ خبر: 66549771 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

پیشرفت ۶۸ درصدی پایانه صادرات و ترانزیت کالا در بندر بوشهر

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: با هدف بهبود روند صادرات، طرح پایانه اختصاصی صادرات و ترانزیت در مجتمع بندری نگین در حال ساخت است که در زمان حاضر بیش‌از ۶۸ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

صاحب‌خبر -

پیشرفت ۶۸ درصدی پایانه صادرات و ترانزیت کالا در بندر بوشهر

به‌گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز بوشهر، محمد شکیبی‌نسب در نشست بررسی مشکلات صادرکنندگان مواد معدنی در بندر بوشهر که با حضور رئیس اتاق بازرگانی بندر بوشهر و جمعی از صادرکنندگان برگزار شد، بیان کرد: اولویت اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر افزایش صادرات غیرنفتی و به‌ویژه موادمعدنی به‌عنوان یکی از ظرفیت‌های شاخص استان است، چراکه این مهم بدون تردید به افزایش ظرفیت سازمانی برای توسعه زیرساخت‌های مجتمع بندری نگین کمک شایانی می‌کند.

وی افزود: در همین راستا در نشست مستمر با صادرکنندگان کالا از بنادر استان، موانع و مشکلات فراروی آنها مورد بررسی قرار می‌گیرد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر اظهار کرد: با هدف شتاب بخشی به روند صادرات موادمعدنی از مجتمع بندری نگین، قوانین و مقرراتی وضع شده که شرکت‌های فعال در این حوزه ملزم به رعایت آن هستند.

وی گفت: با هدف بهبود روند صادرات، اکنون طرح پایانه اختصاصی صادرات و ترانزیت در مجتمع بندری نگین با بیش‌از ۶۸ درصد پیشرفت در حال ساخت است.

شکیبی‌نسب از پیشرفت ۹۰ درصدی اسکله این طرح خبر داد و بیان کرد: با پیشرفت مناسبی که طرح پایانه اختصاصی مذکور دارد، انتظار است در نیمه دوم سال جاری به بهره‌برداری نهایی برسد.

وی گفت: در شرایط کنونی با ساخت ۲ پست اسکله رمپ موقت، سالانه یک میلیون و ۶۰۰ هزار تن موادمعدنی از مجتمع بندری نگین به مقصد کشور‌های کویت، امارات، قطر، هند و شماری از کشور‌های آفریقایی صادر می‌شود.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر کلینکر، سیمان و سنگ گچ را عمده موادمعدنی صادر شده از مجتمع بندری نگین عنوان کرد.

نظر شما