شناسهٔ خبر: 67341485 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

بازسازی واقعه غدیر در روستای ده‌زیار کرمان

آیین بازسازی واقعه غدیر به همت هیئت تعزیه‌خوانی حضرت ابوالفضل(ع) برای سیزدهمین سال متوالی برگزار می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمان، هوشنگ انکوتی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: مردم روستای ده‌زیار از مدتی پیش تمام سعی و تلاش خود را برای بزرگداشت عید غدیر گذاشته‌اند و برنامه‌های مختلفی به‌همین مناسبت در سطح روستا برگزار می‌شود.

مسئول هیئت تعزیه‌خوانی حضرت ابوالفضل (ع) ده‌زیار با اشاره به برگزاری آئین بازسازی واقعه غدیر برای سیزدهمین سال متوالی توسط هیئت حضرت ابوالفضل (ع)، افزود: حدود ۲۰۰ نفر ذاکر تعزیه‌خوان و مردم در این مراسم نقش دارند و بیش از ۱۰۰ نفر از زنان روستا در اجرای هنرمندانه این آئین همکاری می‌کنند.

وی با بیان اینکه آماده‌سازی محل مراسم از چند روز پیش آغاز شده است، تصریح کرد: آئین بازسازی واقعه غدیر در روستای تعزیه از ساعت ۱۷:۰۰ روز سه‌شنبه پنجم تیر هم‌زمان با روز عید غدیر در بلوار خروجی روستا برگزار می‌شود.

انکوتی از برگزاری جشن بزرگ عید ولایت در شب عید غدیر خبر داد و گفت: این مراسم با پخت هشت دیگ حلیم نذری در مسجد مقدس حضرت جوادالائمه (ع) ده‌زیار همراه است که شب عید تا سحر انجام می‌شود و صبح روز عید بین مردم توزیع می‌شود.

وی با دعوت از عموم مردم برای شرکت در برنامه‌های در نظر گرفته شده در روستای ده‌زیار برای بزرگداشت عید غدیر گفت: خواهرانی که قصد شرکت در آئین بازسازی واقعه غدیر به‌عنوان بازیگر دارند، می‌توانند با چادر نماز سفید در مراسم شرکت کنند تا در بخش‌های طواف خانه خدا و حجةالوداع و صحنه بیعت گرفتن پیامبر (ص) برای حضرت علی (ع) استفاده شود.

به گزارش ایمنا، روستای ده‌زیار در فاصله حدود ۳۵ کیلومتری از شمال شهر کرمان از جاده کرمان مشهد قرار دارد و با برگزاری آئین تعزیه‌خوانی در تمام مناسبت‌های مذهبی به‌عنوان روستای تعزیه کشور مطرح است.

نظر شما