شناسهٔ خبر: 67339492 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه شهروند | لینک خبر

محمد مهدی اسماعیلی خبر داد

پخش سخنرانی سیدحسن نصرالله در مراسم چهلمین روز شهادت سیدابراهیم رئیسی و همراهانش

صاحب‌خبر -

رئیس ستاد بزرگداشت اربعین شهدای پرواز اردیبهشت از پخش سخنرانی سیدحسن نصرالله در مراسم چهلمین روز شهادت آیت‌الله رئیسی و همراهانش خبر داد.
محمد مهدی اسماعیلی در نشستی خبری اظهار کرد: بنای ما این است که در مراسم‌های اربعین شهدای خدمت، وجه مردمی و حضور آحاد مردم را تسهیل کنیم. دولت جز هماهنگی و تسهیل این مراسم‌ها وظیفه دیگری ندارد و این مراسم‌ها متعلق به مردم است و توجه شده است همه برنامه‌ریزی‌ها مبتنی بر حضور قوی مردم باشد.
رئیس ستاد بزرگداشت اربعین شهدای پرواز اردیبهشت خاطرنشان کرد: مراسم اصلی در تهران و مشهد برگزار می‌شود؛ این مراسم پنجشنبه پیش رو، ساعت ۱۷ در مصلای تهران برپا خواهد شد. سخنرانی سیدحسن نصرالله در این برنامه پخش می‌شود. همسر رئیس‌جمهور دکتر علم‌الهدی سخنرانی خواهند داشت. تلاوت قرآن، مداحی و سرود بخش دیگری از این برنامه خواهد بود. برنامه دوم، سه‌شنبه ۱۲ تیر در مشهد برگزار می‌شود. همزمان با برنامه تهران، در همه شهرستان‌ها و روستاها، برنامه‌های مردمی برگزار می‌شود. اسماعیلی افزود: مردم با حضور گسترده خود کارآمدی حکومت دینی و تحلیلی از خادمان خود را به نمایش خواهند گذاشت. در تبریز از طرف خانواده استاندار و امام جمعه مراسمی روز پنجشنبه برگزار می‌شود. خانواده رئیس‌جمهور در فاصله این چند روز در استان‌های مختلف ازجمله قم و اهواز شرکت می‌کنند. همچنین هفته دیگر، خانواده شهید رئیسی برای تشکر از مردم و دولتمردان عراق و حضور در مراسم‌های یادبود رئیس‌جمهور به این کشور خواهند رفت. پنجشنبه صبح هم مراسم یادبود شهید امیرعبداللهیان در حرم عبدالعظیم با حضور خانواده این شهید برگزار می‌شود.
رئیس ستاد بزرگداشت اربعین شهدای پرواز اردیبهشت درباره یادبود رئیس‌جمهور در جشنواره‌های فجر، گفت: یک مصوبه‌ای شورای‌عالی انقلاب فرهنگی برای تاسیس بنیاد شهید رئیسی داشت. همکاران من هم در جشنواره‌های فجر اقدام کرده و جایزه شهید جمهور را در جشنواره‌های فجر خواهم داشت. وی همچنین درباره برنامه‌های بزرگداشت رئیس‌جمهور در سایر کشورها گفت: در بیش از ۶۰ کشور، برنامه‌های یادبود توسط رایزن‌های فرهنگی ما برگزار می‌شود. درخواست از کشورهای مختلف برای حضور خانواده شهدا وجود دارد که در حال بررسی است. تلاش می‌کنیم در حد بضاعت در سایر کشورها مراسم یادبود را برگزار کنیم.
اسماعیلی درباره ۱۴ کتابی که درباره شهید رئیسی نوشته شده است، تصریح کرد: بخش مهمی از این کتاب‌ها، شعر و مجموعه خاطرات است و بیشتر گردآوری چنین آثاری است. یک کتاب هم درباره دوره خدمت رئیس‌جمهور در قوه قضاییه است. یک کتاب را به ۷ زبان ترجمه کرده‌ایم که در کشورهای هدف چاپ خواهد شد. مستندی هم توسط آقای امینی تهیه شده که تلاش می‌کنیم در این ایام به نمایش درآید.
وی با اشاره به خلق آثار موسیقی در گرامیداشت رئیس‌جمهور شهید، اظهار کرد:تولیدات زیادی آماده شده است. کار صحنه‌ای هم در حال آماده‌سازی‌ است. اصحاب موسیقی بسیار زحمت کشیدند. بنیاد رودکی، حوزه هنری، صداوسیما و سایر نهادها تولیدات متنوعی دارند.

نظر شما