شناسهٔ خبر: 67338229 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: اکونیوز | لینک خبر

۲۵۸ هکتار از اراضی ملی استان بوشهر رفع تصرف شد - اکونیوز

اقتصاد ایران: بوشهر- بازرس کل استان بوشهر گفت: طی سال گذشته بیش از ۲۵۸ هکتار از اراضی ملی استان بوشهر رفع تصرف شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، اسحاق شهبازی عصر یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: شناسایی و برخورد با پدیده شوم زمین خواری و رفع تصرفات اراضی ملی و دولتی و تغییر کاربری غیرمجاز اراضی را با جدیت در استان بوشهر دنبال می‌کنیم.

وی با اشاره به برخورد با تجاوز به سواحل، حرایم، منابع طبیعی، اراضی ملی و تغییر کاربری‌های غیرمجاز تاکید کرد: توجه به حقوق عامه و برخورد به موقع با تصرفات و تجاوز به حریم رودخانه و دریا با ورود به موقع از مسائل مهم است.

بازرس کل استان بوشهر ادامه داد: طی سال گذشته بالغ بر ۸۴ هزار متر مربع از اراضی شهری و ۲۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی از متصرفین خلع ید و اعاده به وضع سابق شده است.

جلوگیری از فرار مالیاتی

وی اضافه کرد: در سال گذشته به رغم محدودیت‌های موجود در بخش نیروی انسانی و در جهت رضایتمندی مردم و مبارزه با فساد، بازرسی کل استان به ۲ هزار و ۷۹۲ شکایت و گزارش واصله به سامانه ملی رسیدگی به شکایات و اعلامات رسیدگی رسیدگی کرد.

شهبازی خاطرنشان کرد: متعاقب این بررسی‌ها و پس از احصای سو جریانات به وقوع پیوسته در دستگاه‌های دولتی استان، ۴۲ نفر از کارکنان و مدیران دستگاه‌های دولتی به مراجع قضائی و ۲۰۰ نفر به هیأت‌های رسیدگی به تخلفات اداری و کمیته انضباطی جهت برخورد قانونی معرفی شدند.

وی با اشاره به شناسایی و جلوگیری از فرار مالیاتی و وصول مالیات افزود: در این زمینه ۴۶۲ فقره برگ تشخیص صادر شده و هزار و ۴۵۰ فقره برگ قطعی صادر شده مورد پیگیری قرار گرفت.

بازرس کل استان بوشهر به جلوگیری از تضییع بیت‌المال در دستگاه‌های دولتی استان اشاره کرد و گفت: در این زمینه سال گذشته شاهد صرفه‌جویی و جلوگیری از تضییع بیت‌المال به میزان ارزی معادل ۲۳،۷ میلیون یورو، ۱۰۰ میلیون دلار و ۳۵ هزار میلیارد ریال هستیم.

تعیین تکلیف اموال تملیکی رسوبی

وی با اشاره به اقدامات بازرسی کل استان در خصوص تعیین تکلیف اموال تملیکی رسوبی افزود: این بازرسی کل در سال قبل برنامه‌های بازدید میدانی خود را در قالب هیأتی متشکل از ناظر گمرکات استان و مدیرکل گمرک منطقه ویژه بوشهر، مدیرکل بنادر و دریانوردی، مدیرکل تعزیرات حکومتی، مدیرکل جمع آوری و فروش اموال تملیکی، معاون دادستان مرکز استان و مسئولین شهرستانی ادارات مزبور آغاز و در این راستا اقدامات مؤثری را به عمل آورده است.

شهبازی ادامه داد: به موازات اقدام مذکور، برگزاری جلسات حضوری، بررسی‌های اسنادی، اخذ فایل‌های الکترونیکی و بررسی میزان ماندگاری کالا نیز به طور مستمر انجام شده که به تناسب اقدامات صورت گرفته در طول سال گزارش‌های آن به حوزه ریاست عالی سازمان ارسال شده است.

نظر شما