شناسهٔ خبر: 67333756 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

۳۳۰ هکتار اراضی ملی در استان بوشهر رفع تصرف شد

رئیس کل بازرسی استان بوشهر از رفع تصرف ۳۳۰ هکتار اراضی ملی در استان خبر داد و گفت: در سال قبل ۸.۴ هکتار از اراضی شهری و ۲۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی استان بوشهر از متصرفان خلع ید و به بیت‌المال بازگشت.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بوشهر، اسحاق شهبازی ظهر امروز در جمع خبرنگاران در بوشهر پایش انبار‌های اموال تملیکی و گمرکات را اقدامات سازمان بازرسی دانست و اظهار داشت: در راستای مصوبات سفر رئیس قوه قضائیه به استان بوشهر افزون بر 97 درصد کالا‌های رسوبی در بنادر استان بوشهر تعیین تکلیف شد.

وی با بیان اینکه بیش از 900 میلیارد تومان کالا تعیین تکلیف شد خاطرنشان کرد: در این راستا بخشی از کالا‌ها معدوم، استرداد، فروخته و بخشی دیگر هم به دستگاه‌های حمایتی واگذار شد.

رئیس کل بازرسی استان بوشهر گفت: یکی از دغدغه‌های مقام معظم رهبری، رئیس قوه قضائیه، ریاست عالی سازمان بازرسی کل کشور، تصرف اراضی ملی و تغییر کاربری‌های غیرمجاز است.

وی با اشاره به برخورد با زمین‌خواران تصریح کرد: در زمینه تغییر کاربری‌های غیرمجاز، با ورود دادستان‌ها و فرمانده انتظامی استان بوشهر بخش زیادی از ساخت و ساز‌های غیرمجاز قلع‌ و قمع و 330 هکتار اراضی ملی شامل 8.4 هکتار از اراضی شهری و 250 هکتار از اراضی کشاورزی استان بوشهر از متصرفان خلع ید و به بیت‌المال بازگشت.

بازرس کل استان بوشهر رسیدگی به فرار مالیاتی را از دیگر موارد عنوان کرد و گفت: در این زمینه بیش از یک‌هزار و 600 میلیارد تومان مالیات مطالبه و یک‌هزار و 200 میلیارد تومان مالیات مربوط به قبل از سال 1397 که در هیئت‌های حل اختلاف مالیاتی یا در فرایند ارجاع کارشناسی شده بودند وصول شد.

شهبازی حضور در کمیسیون‌های معاملات و مناقصات و مزایده‌های دستگاه‌ها را از دیگر اقدامات بازرسی دانست و بیان کرد: در این برنامه شامل صورت وضعیت پرداختی به پیمانکاران که موجب پرهیز از تضییع حقوق دولت و اموال بیت‌المال شد به گونه‌ای که از نظر ارزی بیش از 23 میلیون یورو و 100 میلیون دلار ارزش افزوده، و صرفه‌جویی برای دولت به همراه داشت و بیش از 3 هزار و 500 میلیارد تومان هم به لحاظ ریالی از تضییع حقوق دولت جلوگیری و به خزانه کشور بازگردانده شد.

انتهای پیام/190

 

نظر شما