شناسهٔ خبر: 67337641 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

از «استفاده از درمان ترکیبی کشت سه‌بعدی و ژن‌درمانی برای بهبود سرطان سینه» تا «افزایش صادرات دانش‌بنیان‌ها به دو میلیارد و ۵۱۰ میلیون دلار»

استفاده از درمان ترکیبی کشت سه‌بعدی و ژن‌درمانی برای بهبود سرطان سینه، افزایش صادرات دانش‌بنیان‌ها از ۲۹۵ میلیون به دو میلیارد و ۵۱۰ میلیون دلار، اعلام جزئیات اولین دوره مسابقات بین‌المللی برنامه‌سازی رایان، ثبت بیش از ۳۶۰۰ ایده در «اولین گفتاورد ملی نخبگان»، تکمیل هفتمین قطعه پازل برش استانی توسعه اقتصاد دانش‌بنیان، افزایش سقف ضمانت انتشار اوراق صکوک به ۳۲۰ میلیارد از سوی صندوق نوآوری و عنوان برتر دانشگاه گیلان در میان مؤسسات پژوهشی پر استناد دنیا از مهم‌ترین رویدادهای امروز در سپهر علم و فناوری کشور بود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، بسته خبری سوم تیر ماه ۱۴۰۳ به مهم‌ترین رویدادهای علمی و فناورانه کشور در این روز خواهد پرداخت:

  • استفاده از درمان ترکیبی کشت سه‌بعدی و ژن‌درمانی برای بهبود سرطان سینه
  • افزایش صادرات دانش‌بنیان‌ها از ۲۹۵ میلیون به دو میلیارد و ۵۱۰ میلیون دلار
  • اعلام جزئیات اولین دوره مسابقات بین‌المللی برنامه‌سازی رایان
  • ثبت بیش از ۳۶۰۰ ایده در «اولین گفتاورد ملی نخبگان»
  • تکمیل هفتمین قطعه پازل برش استانی توسعه اقتصاد دانش‌بنیان
  • افزایش سقف ضمانت انتشار اوراق صکوک به ۳۲۰ میلیارد از سوی صندوق نوآوری
  • عنوان برتر دانشگاه گیلان در میان مؤسسات پژوهشی پر استناد دنیا

استفاده از درمان ترکیبی کشت سه‌بعدی و ژن‌درمانی برای بهبود سرطان سینه

محققان حوزه زیست‌شناسی سلولی و بیوشیمی مطالعه‌ای در زمینه «بکارگیری مدل سه‌بعدی سرطان سینه در مطالعات ژن‌درمانی، شیمی‌درمانی و درمان ترکیبی» با هدف یافتن راهکاری برای جلوگیری از بازگشت مجدد این بیماری انجام داده‌اند. کشت سه‌بعدی و تولید مدل سرطان سینه نوع لومینال آ به عنوان پلتفرمی برای ارزیابی روش‌های درمانی و بهینه‌سازی آن با بازسازی دقیق‌تر شرایط فیزیولوژیکی طبیعی بدن از جمله نتایجی است که انجام این مطالعه داشت. همچنین این مطلعه می‌تواند مقدمه‌ای بر ساخت مدل‌های توموری مشتق شده از سلول‌های بیمار در حوزه پزشکی شخص‌محور باشد.

از «استفاده از درمان ترکیبی کشت سه‌بعدی و ژن‌درمانی برای بهبود سرطان سینه» تا «افزایش صادرات دانش‌بنیان‌ها به دو میلیارد و ۵۱۰ میلیون دلار»

افزایش صادرات دانش‌بنیان‌ها از ۲۹۵ میلیون به دو میلیارد و ۵۱۰ میلیون دلار

روح‌الله دهقانی فیروزآبادی امروز (یکشنبه) در نشست خبری در محل ساختمان کوثر نهاد ریاست جمهوری به تبیین دستاوردهای دولت سیزدهم در حوزه علم و فناوری پرداخت و گفت: صادرات دانش‌بنیان‌ها به گواهی گمرک در طول سه سال دولت سیزدهم از ۲۹۵ میلیون دلار به دو میلیارد و ۵۱۰ میلیون دلار افزایش یافت.

معاون علمی رئیس جمهور به ارتقای کمی و کیفی حوزه فناوری به عنوان یکی از محورهای برنامه توسعه هفتم توسعه اشاره کرد و افزود: امروز در کشور حدود ۱۰ هزار شرکت دانس بنیان و حدود ۲ هزار شرکت خلاق وجود دارد که این عدد نسبت به شروع دولت بیش از ۷۰ درصد ارتقا یافته است. همچنین بیش از ۳۹۰ هزار نفر در شرکت های دانش بنیان مشغول کار هستند که در سال ۱۴۰۰ حدود ۲۱۲ هزار نفر مشغول به کار بودند.

دهقانی این را هم گفت که فروش دانش بنیان ها از ۲۲۴ هزار میلیارد تومان در سال ۱۴۰۰ اکنون به ۶۱۰ هزار میلیارد تومان افزایش یافته است.

اعلام جزئیات اولین دوره مسابقات بین‌المللی برنامه‌سازی رایان

اولین دوره‌ مسابقات بین‌المللی برنامه‌سازی رایان با حمایت ستاد اقتصاد دانش‌بنیان دیجیتال معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری و به میزبانی دانشگاه صنعتی شریف و با حضور برنامه‌نویسان برتر کشورهای مختلف جهان آذرماه ۱۴۰۳ در شهر تهران برگزار خواهد شد.

حمید ضرابی‌زاده، رئیس دانشکده مهندسی کامپیوتر دانشگاه صنعتی شریف و مسؤول برگزاری این مسابقات، مسابقه‌ بین‌المللی برنامه‌سازی رایان را سه مرحله‌ای خواند و افزود: پس از برگزاری مسابقه‌ مقدماتی (Qualification Round) و مسابقه انتخابی (Selection Round)، مسابقه‌ نهایی (World Final) در آذر ۱۴۰۳ برگزار می‌شود. مراحل اول و دوم به صورت آنلاین روی پلتفرم Codeforces انجام می‌شود و نفرات برگزیده‌ مسابقه‌ انتخابی برای شرکت در مسابقه‌ نهایی به ایران دعوت خواهند شد.

ثبت بیش از ۳۶۰۰ ایده در «اولین گفتاورد ملی نخبگان»

عماد آیدانی، سرپرست دفتر توسعه اثربخشی و اثرگذاری نخبگان با اشاره به استقبال بالا از اولین گفتاورد ملی نخبگان، گفت: با مشارکت ۵ هزار و ۲۷۳ نفر، تاکنون ۳ هزار و ۶۲۲ ایده در اولین گفتاورد ملی نخبگان دریافت شده است.

هفتمین قطعه پازل برش استانی توسعه اقتصاد دانش‌بنیان تکمیل می‌شود

پس از استان‌های یزد، کرمان، زنجان، مرکزی، آذربایجان شرقی و قزوین که به تازگی به این برنامه پیوسته، فردا طی سفر روح‌الله دهقانی فیروزآبادی، معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس‌جمهور با هدف رونمایی از دستاوردهای فناورانه و نوآورانه این استان، سند برش استانی اصفهان امضا می‌شود.

از «استفاده از درمان ترکیبی کشت سه‌بعدی و ژن‌درمانی برای بهبود سرطان سینه» تا «افزایش صادرات دانش‌بنیان‌ها به دو میلیارد و ۵۱۰ میلیون دلار»

افزایش سقف ضمانت انتشار اوراق صکوک به ۳۲۰ میلیارد از سوی صندوق نوآوری

معاون تسهیلات و تجاری‌سازی صندوق نوآوری و شکوفایی تاکید کرد: سقف ضمانت انتشار اوراق صکوک سال گذشته ۱۲۰ میلیارد تومان بود که این رقم با پیگیری صندوق نوآوری و شکوفایی و همکاری دولت امسال به ۳۲۰ میلیارد تومان افزایش پیدا کرده است.

عنوان برتر دانشگاه گیلان در میان مؤسسات پژوهشی پر استناد دنیا

سرپرست دانشگاه گیلان گفت: دانشگاه گیلان رتبه ۲۷ در بین دانشگاه‌ها و مؤسسات کشور و حضور در بین دانشگاه‌ها و مؤسسات پژوهشی پراستناد برتر جهان را کسب کرد.

۲۲۷۲۲۷

نظر شما