شناسهٔ خبر: 67335992 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

زاخارووا: اوکراین عامدانه تجمعات گسترده غیرنظامیان را هدف حملات خود قرار می‌دهد

تهران-ایرنا- «ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه امروز (یکشنبه) پس از حمله مرگبار به سواستوپل، اوکراین را متهم کرد که عامدانه تجمعات گسترده غیرنظامیان را هدف قرار داده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا از خبرگزاری اسپوتنیک، ماریا زاخارووا به شبکه «روسیا ۲۴» گفت: هر کاری انجام خواهیم داد تا مطمئن شویم که جامعه بین‌المللی از آخرین جنایات رژیم کی‌یف آگاه است. می‌توانم به شما اطمینان دهم که دیپلماسی روسیه در این مسیر فعال‌تر از همیشه عمل خواهد کرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه با بیان اینکه «آنها به دقت جنایات خود را برنامه‌ریزی می‌کنند»، افزود: اوکراینی‌ها از حملات خود برای نابودی حداکثری جمعیت و زیرساخت‌های غیرنظامی استفاده می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه مسکو برای واکنش بین‌المللی به حمله مرگبار سواستوپل پافشاری می‌کند، اظهار داشت: سازمان‌های بین‌المللی از جمله سازمان امنیت و همکاری اروپا و یونسکو تحت تاثیر رویکردهای غربی هستند و معمولا چنین حملاتی را نادیده می‌گیرند.

بر اساس این گزارش، پیش از این، نیروهای مسلح اوکراین با استفاده از موشک‌های «اتاکمز» (ATACMS) ساخت آمریکا با کلاهک‌های خوشه‌ای به سواستوپل، بزرگترین شهر شبه جزیره کریمه، حمله کردند که چهار موشک سرنگون شد و یک موشک دیگر منحرف و بر فراز شهر منفجر شد.

به گفته وزارت بهداشت روسیه، ۱۲۴ نفر از جمله ۲۷ کودک در جریان حمله نیروهای اوکراینی با استفاده از این موشک آمریکایی به منطقه سواستوپل مجروح شدند و سه نفر از جمله دو کودک کشته شدند.

وزارت دفاع روسیه در بیانیه‌ای نوشت: واشنگتن مسوول حمله موشکی به غیرنظامیان سواستوپل است، زیرا تمام امور پروازی موشک‌های آمریکایی زمین به زمین ام‌جی‌ام اتاکمز توسط متخصصان آمریکایی انجام می‌شود.

به گزارش ایرنا، جنگ اوکراین در پی بی‌توجهی غرب نسبت به نگرانی‌های امنیتی مسکو و گسترش نیروهای ناتو تا نزدیکی مرزهای روسیه کلید خورد. رئیس‌جمهوری روسیه روز ۲۱ فوریه سال گذشته میلادی (دوم اسفندماه ۱۴۰۰) استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوهانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت و سه روز بعد، عملیاتی نظامی که آن را «عملیات ویژه» خواند علیه اوکراین آغاز کرد. به این ترتیب روابط پرتنش مسکو - کی‌یف به رویارویی نظامی تغییر وضعیت داد.

نظر شما