شناسهٔ خبر: 67341889 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فردا | لینک خبر

آنتونوف: آمریکا از جنایات اوکراین حمایت می‌کند

آناتولی آنتونوف سفیر روسیه در واشنگتن در پی عدم واکنش کاخ سفید به حمله موشکی اوکراین به سواستوپل در شبه‌جزیره کریمه گفت که دولت آمریکا از جنایات کی‌یف حمایت می‌کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش تاس، آنتونوف دوشنبه در بیانیه‌ای در کانال تلگرامی سفارت روسیه در واشنگتن نوشت: دولت آمریکا آشکارا از جنایات رژیم کی‌یف حمایت می‌کند و جانب تروریسم بین‌المللی را گرفت.

وی تاکید کرد: اقدامات خونبار نیروهای مسلح اوکراین هیچ توجیهی ندارد. این جنایت عامدانه و در جریان تجمع روس‌ها در ساحل انجام شد. اشرار حتی از کشتار زنان و کودکان در یک روز تعطیل مسیحی که مورد احترام همه ماست، خودداری نکردند.

آنتونوف با اشاره به اینکه حمله به سواستوپل با موشک‌های آمریکایی ATACMS انجام شد، گفت: شلیک این موشک‌ها بدون مشارکت متخصصان آمریکایی و بدون پشتیبانی نهادهای اطلاعاتی ایالات متحده ممکن نبود.

اوکراین روز یکشنبه با موشک‌های ATACMS به زیرساخت‌های غیرنظامی در سواستوپل حمله کرد که بر اثر آن چهار نفر از جمله ۲ کودک کشته و بیش از ۱۵۰ نفر نیز زخمی شدند.

ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه در پی این حمله مرگبار، به ساکنان سواستوپل تسلیت گفت و دوشنبه ۲۴ ژوئن (چهارم تیر) در سواستوپل و کریمه عزای عمومی اعلام شده است.

وزارت دفاع روسیه در بیانیه‌ای نوشت: واشنگتن مسوول حمله موشکی به غیرنظامیان سواستوپل است، زیرا تمام امور پروازی موشک‌های آمریکایی زمین به زمین ATACMS توسط متخصصان آمریکایی انجام می‌شود.

ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه با بیان اینکه «آنها به دقت جنایات خود را برنامه‌ریزی می‌کنند»، افزود: اوکراینی‌ها از حملات خود برای نابودی حداکثری جمعیت و زیرساخت‌های غیرنظامی استفاده می‌کنند.

ایرنا

نظر شما