شناسهٔ خبر: 67336172 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

روسیه: آمریکا مسئول مرگ غیرنظامیان در سواستوپل است

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که آمریکا به دلیل پشتیبانی اطلاعاتی و تسلیحاتی از اوکراین، مقصر حمله امروز این کشور به شهر سواستوپل است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، وزرات دفاع روسیه، آمریکا را مسئول حمله امروز اوکراین به شهر سواستوپل در کریمه معرفی کرد.

وزارت دفاع روسیه روز یکشنبه اعلام کرد که واشنگتن مسئول حمله موشکی به غیرنظامیان سواستوپل است، زیرا تمام داده های هدف گیری موشک های مورد استفاده از سوی متخصصان آمریکایی ارائه شده اند.

در بیانیه وزارت دفاع روسیه آمده است که ماموریت های پروازی موشک های ATACMS از سوی متخصصان آمریکایی و بر اساس اطلاعات ماهواره ای این کشور برنامه ریزی شده است و در نتیجه واشنگتن مسئول اصلی حمله موشکی عمدی به غیرنظامیان سواستوپل است.

وزارت دفاع روسیه تاکید کرد که آمریکا به دلیل تامین سلاح برای اوکراین، مسئول درجه اول حمله موشکی عمدی به غیرنظامیان سواستوپل است. وزارت دفاع روسیه همچنین کی‌یف را به دلیل انجام این حمله علیه غیرنظامیان مسئول دانست.

ارتش اوکراین امروز با موشک‌های ATACMS با کلاهک خوشه‌ای به سواستوپل در شبه جزیره کریمه حمله کرد. بنا به اعلام وزارت دفاع روسیه ، چهار موشک اوکراین سرنگون شدند و یک موشک هم به وسیله پدافند هوایی روسیه منحرف و بر فراز این شهر منفجر شد. در این حمله تا این لحظه ۵ غیر نظامی کشته و بیش از ۱۰۰ تن زخمی شدند.

نظر شما