شناسهٔ خبر: 67334747 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

رئیس شبکه بهداشت و درمان دماوند:

خانه مجازی مشارکت مردمی سلامت شهرستان دماوند راه اندازی شد

دماوند- ایرنا- رئیس شبکه بهداشت و درمان دماوند گفت: خانه مجازی مشارکت مردمی سلامت شهرستان دماوند با هدف ایجاد مشارکت در بین مردم برای افزایش سطح بهداشت و سلامت جامعه راه اندازی شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، مجتبی بنداد کرمانی روز یکشنبه در نشست خبری خانه مشارکت مردمی سلامت شهرستان دماوند که با اصحاب رسانه برگزار شد اظهار داشت: مشارکت مردمی را در فضاهای دیگر نیز داریم همچون خیرین که در همه حوزه ها به ما نیز کمک می کنند.

وی با بیان اینکه ۶ مرکز خدمات جامع سلامت در شهرستان دماوند از سوی مراقبین سلامت ارائه خدمات می‌دهند، توضیح داد: در این ۶ مرکزپزشک و کارشناسان و مراقبیت سلامت به مراجعان خدمات ارائه می کنند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان دماوند ادامه داد: باید مردم را به سمتی ببریم که تغییر زندگی رفتاری داشته باشند و برای سلامت خود در حوزه بهداشت و درمان قدم بردارند با توجه به اینکه نیمی از کسانی که بیماری های قند، خون دارند به بیماری خود مشرف نیستند و بخشی دیگر نیز برای درمان اقدامی نمی کنند.

حوزه سلامت نیاز به جلب مشارکت مردم دارد

مسئول خانه مشارکت مردمی سلامت شهرستان دماوند اظهار کرد: در حوزه سلامت نیاز به جلب مشارکت مردم و هماهنگی های بین بخشی که آنچه در طول سالها اتفاق افتاد خیلی از بیمارهای واگیر کنترل شدند ولی بیماری های غیر واگیر به دلیل تغییرات و سبک زندگی مردم لازم بود که پیام های خود را به مردم منتقل کنیم تا شاهد ارتقای سلامت آنان باشیم.

جعفریان افزود: وقتی بیماری با مشکلات و چالش هایی بیماری مواجه شده نمی‌توان کاری کرد درحالی که با حضور به موقع می‌توان کنترل کرد و پیام های بهداشتی، دریافت مطالبات مردم و انتقال پیام به مسوولان و اجرای پروژهای و کمپین های سلامتی که از اهداف این خانه مشارکت است.

وی بیان کرد:اعضای این خانه نمایندگان از هر مجموعه ای هستند و نیازسنجی ها بررسی شده و هر قشر جامعه نیازسنجی ها احصا شد و در این دو سال گذشته به‌ آن‌ توجه شد تحرک بدنی بود که به طبع آن با دیگر نهادها همکاری داشته باشیم ولی جای خالی رسانه دیده می شود و اگر مردم ما را نشناسند و مردم نیز آگاهی نداشته باشند قطعا موفق نخواهیم بود.

مسئول خانه مشارکت مردمی سلامت شهرستان دماوند خاطر نشان کرد: موضوع سگ های بلاصاحب یک موضوع جدی در منطقه است ولی تا زمانی که یک مطالبه جدی از سوی مردم صورت نگیرد، مسئولان نیز به این مهم توجه نخواهند کرد.

شهرستان دماوند در شرق استان تهران قرار دارد.

نظر شما