شناسهٔ خبر: 67333788 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شهر | لینک خبر

برگزاری نشست هم‌اندیشی معرفی طرح پروژه موزه ملی آجر در منطقه ۱۹

نشست معرفی طرح پروژه موزه ملی آجر با حضور مدیرعامل شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران، سرپرست شهرداری منطقه۱۹، مدیران شهری و مشاور طرح برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۹، طی این نشست ناظم رضوی افزود: این پروژه با توجه به موقعیت جغرافیایی مناسب در پهنه جنوبی شهر تهران می تواند کاربری زیادی داشته و باعث رونق و توسعه این محدوده شود.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه مالکیت اراضی به مساحت ۱۲ هزار متر مربع با کاربری پهنه G۱۱۲ در اختیار شهرداری است  تسریع در روند اجرایی آن ایجاد می شود.  

ناظم رضوی تصریح کرد: ایجاد موزه آجر در مجاورت کوره آجر پزی باعث ایجاد فرصت های سرمایه گذاری و گردشگری شده و می توان درخصوص استفاده از مصالح بومی و معماری ایرانی و اسلامی فرهنگ سازی کند.

در ادامه اخگر پور با اشاره به اینکه موقعیت مکانی موزه آجر در ورودی شهر تهران که محل عبور مسافرین از استان های مختلف به پایتخت است خاطر نشان کرد: با تکمیل این پروژه شاهد استقبال گردشگران و مسافرین ورودی به شهر تهران خواهیم بود.

این مسئول گفت: باتوجه به اینکه کوره های آجر پزی در ناحیه سه این منطقه قرار دارند اجرای طرح باغ موزه آجر و در کنار آن نمایشگاه فروش و عرضه مصالح و تجهیزات ساختمانی می تواند در تغییر بافت، هویت و اقتصاد این محدوده اثر گذار شود.

براساس این گزارش احداث موزه پرواز در محل آشیانه های باقی مانده در بوستان بزرگ ولایت، معرفی مکانی برای راه اندازی چایخانه رضوی در منطقه و ... از دیگر مباحث مورد بررسی در این نشست بود.

انتهای پیام /

نظر شما