شناسهٔ خبر: 67333220 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: بسیج نیوز | لینک خبر

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان خبر داد

اجرای ۶ طرح فاخر در قرارگاه شهید آوینی در زنجان

زنجان-مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان از اجرای ۶ طرح فاخر در قرارگاه شهید آوینی تا پایان شهریور ماه سال جاری خبر داد.

صاحب‌خبر -

اجرای ۶ طرح فاخر در قرارگاه شهید آوینی در زنجان

به گزارش خبرنگار بسیج زنجان؛اصغر حاج علی اکبری صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه با موضوع تشریح طرح های قرارگاه شهید آوینی و طرح نشاط و تعالی مسجد و محله و برنامه های اوقات فراغت کانون های مساجد با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای راه خدمت ستاد بزرگداشت اربعین شهدای خدمت در استان ها به ریاست استانداری و دبیری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی تشکیل شده است.

 

وی بابیان اینکه در استان زنجان نیزمراسم اربعین شهدای خدمت برگزار خواهد شد،تصریح کرد:این مراسم روز پنجشنبه ۷ تیر از ساعت ۱۰ الی ۱۱:۳۰با حضور اقشار مختلف مردم و با سخنرانی دکتر محسن افشارچی؛ استاندار زنجان با محوریت تبیین دستاوردهای دولت سیزدهم در قالب هزار روز با سید ابراهیم شهید جمهور در مصلای نماز جمعه این استان برگزار می شود.

 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان با تاکید بر اینکه یکی از برکات و دستاوردهای مهم دولت شهید جمهور ایجاد قرارگاه فرهنگی هنری شهید آوینی است،افزود:  قرارگاهی که  برای اجرای برنامه های فاخر در هر استان به تناسب نیازهای فرهنگی استان تشکیل شده است.

 

حاج علی اکبری با اشاره به اینکه قرارگاه شهید آوینی در زنجان در دو رویکرد حفظ و تقویت شبکه و رویش و ایجاد ظرفیت فعالیت می کند،گفت:قرار است در این قرارگاه برنامه های ارزش آفرین فرهنگی و هنری تا پایان شهریور ماه سال جاری برگزار شود.

 

وی با بیان اینکه یکی از رویدادهای این قرارگاه آفرینواره بین المللی راوی عشق می باشد، گفت: این آفرینواره با مشارکت حسینیه اعظم و زینبیه اعظم زنجان و با حضور عکاسان بین المللی از 12 کشور و مستندسازان و عکاسان ملی و بومی از 7 تا 12 محرم جهت انعکاس عزاداری مردم پایتخت شور و شعور حسینی در استان زنجان برگزار می شود.

 

وی بابیان اینکه طرح تعالی و نشاط مسجد و محله دیگر رویدادی است که تا پایان تابستان برگزار و محور آن کانون های فرهنگی هنری مساجد است،خاطرنشان کرد: این رویداد با استفاده از ظرفیت کانون های فرهنگی هنری مساجد در محورهای قرآن و عترت، کتاب و کتابخوانی، رسانه، سرود، کارآفرینی، تربیتی و مهارتی و اردویی در 60 باب کانون مساجد استان زنجان اجرا می شود.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان سوگواره ملی کودکان و نوجوانان حسینی را از دیگر طرح های قرارگاه شهید آوینی در استان اعلام کرد و گفت: این رویداد ملی در بخش های عکاسی، مداحی،شعر و نقاشی و بخش های ویژه نماز،عفاف و حجاب اجرا می شود.

 

حاج علی اکبری با یادآوری اینکه دوسالانه غزل منزوی و رویداد خط شکنان و غواصان دریا دل از دیگر طرح های این قرارگاه در استان خواهد بود، گفت: طرح لیگ جت"لیگ جهاد تبیین" از دیگر طرح های قرارگاه شهید آوینی در استان است که 50 مورد تولیدات مجازی، اجرای 20 رویداد و آموزش 500 نوجوان و 30 مربی از دستاوردهای آن بوده و با محوریت قرارگاه خاتم الاوصیا برگزار می شود.

 

حاج علی اکبری با بیان اینکه تمامی رویدادهای مذکور مردم پایه هستند،اضافه کرد:تمامی اقدامات ک جزئیات طرح قرارگاه شهید آوینی در سامانه «میزیتو» قابل مشاهده است.

 

 

وی ادامه داد:حمایت از انجمن های فرهنگی ادبی هنری و قرآنی ،طرح تربیت۴۰ هزار حافظ به پاس گرامیداشت ۴۰ هزار شهید کشور باهدف ایجاد انس با قرآن کریم ،حمایت از انجمن های ادبی فعال دارای طرح فاخر و سلسله کارگاه های آموزشی برای فعالان حوزه موسیقی از دیگر رویدادهای این قرارگاه است.از ۳ خردادماه آغاز و تا ۱۷ تیرماه ثبت نام موسسات ادامه دارد.

 

این مسئول در پایان یادآور شد: رویداد گلبرگ زیتون در بخش هنرهای تجسمی در استان زنجان برگزار می شود‌.

نظر شما