شناسهٔ خبر: 67333138 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

بازرس کل کردستان:

بیشترین شکایت به سازمان بازرسی مربوط به شهرداری‌ها بوده است

بازرس کل استان کردستان گفت: با توجه به گستردگی کار، بیشترین مشکل در کل کشور مربوط به مدیریت شهری بوده و بیشترین شکایت واصله به سازمان بازرسی از شهرداری‌ها بوده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان، عیسی هواسی، امروز _یکشنبه سوم تیر_ در نشست خبری با اصحاب رسانه استان کردستان، اظهار کرد: در آستانه انتخابات ریاست جمهوری قرار داریم که نقش اهالی رسانه در تبیین نقش انتخابات در آینده کشور بسیار مهم است و امیدواریم حضور حداکثری را پای صندوق‌های رأی شاهد باشیم.

وی افزود: مشارکت گسترده در انتخابات نقشه‌های دشمنان را ناکام گذاشته و توان مذاکراتی دولتمردان دیپلمات‌های ما را در مناسبت‌های بین‌المللی بالاتر می‌برد.

بازرس کل استان کردستان خاطرنشان کرد: از ابتدای انقلاب تا کنون هر سال به طور میانگین یک انتخابات در کشورمان برگزار شده و این یکی از افتخارات نظام جمهوری اسلامی ایران است.

هواسی گفت: سازمان بازرسی در دو حیطه نظارت و بازرسی اقداماتی را در دستور کار دارد و اولویت این سازمان بر اقدامات پیشگیرانه است.

وی با اشاره به تدوین سند جدید تحول و تعالی قضائی در سال جاری، اضافه کرد: در این سند برای هر کدام از دستگاه‌های قضائی برنامه عملیاتی تعریف شده که برای این سازمان چهار مأموریت کلان و ۹ مأموریت راهبردی تعریف شده است.

تهیه ۱۰۰ گزارش آسیب‌شناسی در کردستان

بازرس کل استان کردستان به تهیه گزارش‌های آسیب شناسی نیز توسط این سازمان اشاره و خاطرنشان کرد: طی سال گذشته بیش از ۱۰۰ گزارش آسیب شناسی به مجموعه دستگاه‌های اجرایی و در رأس آن استانداری ارسال شده است.

هواسی گفت: در حال حاضر ۱۹ هزار نفر در استان در صف تسهیلات فرزندآوری و ازدواج هستند که در این راستا این سازمان به حوزه بانک‌ها ورود کرده است.

وی تاکید کرد: هیچ بانکی حق ندارد بیش از یک ضامن را برای دریافت وام و تسهیلات ازدواج و فرزندآوری طلب کند در غیر این صورت تخلف محسوب می‌شود.

وصول بیش از ۲۰۰۰ شکایت در سازمان بازرسی

بازرس کل استان کردستان تصریح کرد: بیش از ۲ هزار و ۲۱۶ فقره شکایت به این سازمان واصل شده که اولویت ما بر شکایت‌هایی بوده که بیشترین شاکی را داشته است.

هواسی افزود: شناسایی گلوگاه‌های فساد یکی از اولویت‌های سازمان بازرسی است و در این راستا مواردی در استان شناسایی و به اطلاع مجموعه دولت رسیده است.

وی با اشاره به افزایش ۳۰ درصدی بازرسی‌ها در سطح استان، اضافه کرد: ۱۳۲ گزارش اصلاحی با ۲۵۶ پیشنهاد به دستگاه‌ها ارائه شده است.

بازرس کل استان کردستان گفت: با توجه به گستردگی کار، بیشترین مشکل در کل کشور مربوط به مدیریت شهری بوده و بیشترین شکایت واصله به سازمان بازرسی از شهرداری‌ها بوده است.

هواسی ادامه داد: شهرداری‌ها مشکل ساختاری و تعارض منافع را دارند و شوراها خارج از وظایفشان در کار آن‌ها دخالت می‌کنند که همین باعث نارضایتی و مشکلاتی شده است.

نظر شما