شناسهٔ خبر: 67333081 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

استاندار گیلان عنوان کرد

رویکرد دولت سیزدهم در حذف دلالی/ کوتاه شدن دست دلالان با نقش آفرینی اصناف

استاندار گیلان با اشاره به نقش اصناف در کوتاه شدن دست دلال‌ها، گفت: یکی از مهمترین رویکردهای دولت در بخش اقتصاد، حذف دلالی است تا تولیدات بدون واسطه در اختیار اصناف و مصرف کنندگان قرار گیرد.

صاحب‌خبر -

اسدالله عباسی امروز، ۳ تیرماه در نشست صمیمی با اصناف و بازاریان گیلان در رشت، اظهار کرد: ما به کوتاه شدن دست دلال‌ها اعتقاد داریم که نقش اصناف نیز در این خصوص بسیار ارزنده است، زیرا اگر تولیداتی بدون واسطه در اختیار اصناف و فروشندگان قرار گیرد، بی شک با قیمت پایین‌تر در اختیار مصرف کننده هم قرار خواهد گرفت.

نماینده عالی دولت در گیلان به نقش اصناف و بازاریان در جامعه اشاره کرد و افزود: البته نقش بی بدیل اصناف و بازاریان در جامعه به طور کامل محسوس است و اعتقاد داریم که در همه ادوار تاریخ، نقش آفرین بودند و وظایف خود را به درستی عمل کردند.

وی ادامه داد: بازاریان از قبل از انقلاب پرچمدار حرکت های مردمی بودند و در دوران دفاع مقدس، کمک شایانی انجام دادند و در سایر مشکلات و مسائل کشور به خصوص هنگام کرونا، خدمات مناسبی را برای مردم انجام دادند و هر ساله در پیاده‌روی اربعین حضرت امام حسین(ع) هم به موکب‌ها کمک می کنند.

استاندار گیلان اضافه کرد: به همین دلیل دولت سیزدهم معتقد است و به خصوص رئیس جمهور شهید آیت الله رئیسی تاکید داشت که ما وظیفه حمایتی و هدایتی به اصناف و بازار داشته باشیم و وظیفه نظارت برعهده اصناف باشد.

وی بیان کرد: دشمنان قصد ضربه زدن به کشور ما را دارند؛ به خصوص هدف آنان با تحریم های ظالمانه، ایجاد اختلال در اقتصاد و بازار است و لذا ما از اصناف و بازاریان حمایت می‌کنیم و از تولیدکننده نیز حمایت کامل داریم و تلاش ما این است که ارتباط خود را با کشورهای منطقه و سایر کشورها حفظ کنیم.

عباسی به وضعیت اصناف و بازاریان گیلان نیز اشاره و خاطرنشان کرد: اتحادیه ها، اصناف و بازاریان عملکرد مناسبی در گیلان دارند و خوشبختانه شاهد همکاری مناسبی نیز هستیم.

نماینده عالی دولت در گیلان ادامه داد: در اعطای مجوز باید برخی از مسائل رعایت شود اما متاسفانه شاهدیم که مجوزهای زیادی داده می شود و این در حالی است که برخی از افراد سرمایه‌گذاری می کنند اما در چند قدمی واحدشان، افراد دیگری با داشتن مجوز، همان شغل و کسب و کار را راه اندازی می‌کنند، به خصوص در بخش اعطای مجوز به املاک، با تعداد بسیار زیاد مواجه هستیم.

وی به رعایت در کیفیت پخت نان نیز اشاره کرد و گفت: در دولت گذشته گندم زیادی وارد می شد زیرا این محصول از کشاورزان بسیار ارزان خریداری می شد اما در دولت سیزدهم، گندم با قیمت مناسب از کشاورزان خریداری می شود و به همین دلیل تولید آن در کشور افزایش دارد و واردات کاهش یافته اما باید در پخت نان دقت بیشتری شود تا نان مرغوبی در اختیار مردم قرار گیرد.

استاندار گیلان به توجه ویژه دولت سیزدهم در توسعه زیرساخت ها اشاره و بیان کرد: در زیرساخت ها شاهد توسعه بسیار خوبی در کشور به خصوص در گیلان هستیم که می توان به پروژه‌های راه آهن، آزادراه و سایر موارد اشاره کرد زیرا این پروژه ها به دلیل نداشتن بودجه و همچنین بدهی به پیمانکاران راکد بود اما در دولت شهید رئیسی به بهره‌برداری رسید.

نماینده عالی دولت در گیلان اضافه کرد: از سوی دیگر در بخش صادرات کالا و همچنین واردات کالاهای مورد نیاز نیز اقدامات مناسبی انجام شده و در گیلان نیز باید برای محصولات کشاورزی همچون برنج، چای، بادام زمینی و زیتون برندسازی بیشتری انجام شود و این محصولات که از کیفیت بسیار بالایی برخوردار هستند، با بسته‌بندی های مناسب در بازار عرضه شود.

عباسی به ظرفیت اصناف و بازاریان برای برپایی انتخابات باشکوه نیز اشاره و خاطرنشان کرد: اصناف و بازاریان قشر بزرگی از جامعه را تشکیل می دهند و باید مردم را به سمت صندوق های رای و انتخاب فردی که تجربه کاری دارد، تشویق کنند.

وی با بیان اینکه در زمان روی کار آمدن دولت سیزدهم شاهد رکود پروژه ها به دلیل بی‌تدبیری دولت گذشته بودیم، ادامه داد: اینک این پروژه ها سر و سامان گرفته و خیلی از آنها به بهره‌برداری رسیده و کارها به خوبی پیش می رود که در این راستا باید مردم با انتخاب رئیس جمهور ولایتمدار و کاربلد و با تجربه، زمینه پیشرفت بیشتر کشور در همه بخش ها را فراهم کنند.

تیمور پورحیدری، مدیرکل صنعت، معدن و تجارت گیلان نیز، از فعالیت حدود ۱۵۰ هزار واحد صنفی در این استان خبر داد و اضافه کرد: تعداد ۱۵ اتاق اصناف در شهرستان‌های گیلان فعالیت بوده و ۳۰۰ هزار نفر از گیلانی ها در مشاغل مختلف صنفی استان مشغول فعالیت هستند.

وی عزم راسخ اصناف در حوزه تنظیم بازار و ایفای نقش در سطح عرضه را بی بدیل توصیف کرد و گفت: بازاریان و کسبه در تمام طرح های اقتصادی با دولت در اجرای آن همراه و هماهنگ بوده اند و در بحران ها و مشکلات هم پا به پای آحاد مردم ایستادگی کرده‌اند و در انتخابات نیز نقش آفرینی مطلوبی را در تعیین سرنوشت کشور عزیزمان ایفا خواهند کرد.

انتهای پیام

نظر شما