شناسهٔ خبر: 67335100 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

استاندار گیلان:

اصناف و بازاریان در برگزاری انتخابات پرشور نقش مهمی دارند

استاندار گیلان با اشاره به پبش رو بودن انتخابات چهاردهم ریاست جمهوری گفت: اصناف و بازاریان قشر بزرگی از جامعه را تشکیل می دهند و باید مردم را به سمت صندوق های رای و انتخاب فردی که تجربه کاری دارد، تشویق کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا از گیلان، اسدالله عباسی امروز_یکشنبه سوم تیر_ در نشست با اصناف و بازاریان گیلان در رشت اظهار کرد: اصناف و بازاریان در همه ادوار تاریخ ازجمله دوران انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و ایام شیوع ویروس کرونا نقش برجسته ای داشتند و به درستی به وظایف خود عمل کردند.

وی با تاکید بر حمایت دولت شهید آیت الله رئیسی از اصناف و بازاریان افزود: دست دلال‌ها باید از بازار کوتاه شود و در این زمینه نقش اصناف بسیار مهم است زیرا تولیداتی که بدون واسطه گری در اختیار اصناف و فروشندگان قرار گیرد، قطعاً با قیمت پایین‌تری در اختیار مصرف کننده قرار قرار می‌گیرد.

استاندار گیلان خاطرنشان کرد: در شرایطی که دشمنان با تحریم‌های ظالمانه و ایجاد اختلال در اقتصاد و بازار قصد ضربه زدن به کشور را دارند، ما با حمایت از اصناف و بازاریان و تولیدکنندگان، تلاش می‌کنیم که ارتباط خود را با کشورهای منطقه و سایر کشورها حفظ کنیم.

عباسی عملکرد اتحادیه‌ها، اصناف و بازاریان مناسب دانست و تصریح کرد: در اعطای مجوز باید برخی از مسائل رعایت شود اما شاهد آن هستیم که مجوزهای زیادی داده می‌شود و این در حالی است که برخی از افراد سرمایه‌گذاری می‌کنند اما در چند قدمی واحد صنفی آنها، افراد دیگری با داشتن مجوز، همان شغل و کسب و کار را راه اندازی می‌کنند به ویژه در اعطای مجوز به املاک که تعداد آنان بسیار زیاد است.

وی با تاکید بر رعایت در کیفیت پخت نان گفت: در دولت گذشته گندم زیادی وارد می‌شد زیرا این محصول از کشاورزان بسیار ارزان خریداری می‌شد اما در دولت سیزدهم، گندم با قیمت مناسب از کشاورزان خریداری می‌شود و به همین دلیل تولید آن در کشور افزایش و واردات کاهش پیدا کرده است اما باید در پخت نان بیشتر توجه و دقت شود تا نان با کیفیت و مرغوب در اختیار مردم قرار گیرد.

استاندار گیلان افزود: در دولت سیزدهم شاهد توسعه بسیار خوبی در بخش زیرساخت‌ها در کشور به ویژه پروژه‌های راه آهن و آزادراه و سایر طرح‌ها در گیلان هستیم؛ زیرا این پروژه‌ها به دلیل نداشتن بودجه و بدهی به پیمانکاران راکد بود اما هنگامی که دولت شهید رئیسی در رأس کار قرار گرفت، این پروژه‌ها سر و سامان گرفت و بسیاری به بهره‌برداری رسید و کارها به خوبی پیش می‌رود.

وی ادامه داد: در بخش صادرات کالا و واردات کالاهای مورد نیاز اقدامات مناسبی انجام شده است و در گیلان نیز باید برای محصولات کشاورزی همچون برنج، چای، بادام زمینی و زیتون برند سازی بیشتری انجام شود و این محصولات که از کیفیت بسیار بالایی برخوردار هستند، با بسته‌بندی های مناسب به بازار عرضه شود.

عباسی با بیان اینکه اصناف و بازاریان قشر بزرگی از جامعه را تشکیل می‌دهند و باید مردم را به سمت صندوق‌های رأی و انتخاب فردی که تجربه کاری دارد، تشویق کنند، گفت: مردم رئیس جمهور ولایتمدار و کاربلد و کسی که تجربه مناسبی داشته باشد، انتخاب کنند تا شاهد پیشرفت بیشتر کشور در همه بخش‌ها باشیم.

نظر شما