شناسهٔ خبر: 67332519 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

سیدحسن نصرالله سخنگوی اربعین شهدای پرواز شد

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ضمن اعلام تاریخ برگزاری چهلمین روز گرامیداشت شهیدان پرواز اردیبهشت از سخنرانی سید حسن نصرالله در این مراسم خبر داد و نامگذاری ۳۰ اردیبهشت در تاریخ رسمی کشور با عنوان «خدمت مجاهدانه» را رسانه‌ای کرد.

صاحب‌خبر -

خبرگزاری میزان - نشست خبری رئیس ستاد بزرگداشت اربعین شهیدان پرواز اردیبهشت با حضور محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و اهالی رسانه یکشنبه سوم تیر ماه در محل وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.

در این نشست مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ضمن اشاره به برنامه‌های برگزاری چهلمین روز بزرگداشت شهدای پرواز اردیبهشت گفت: از ابتدای زمان اعلام خبر شهادت آیت الله سید ابراهیم رئیسی برنامه‌های متعددی در تجلیل و تعظیم شهدای رئیس جمهور و هیئت همراه برگزار شد و در طی همه این برنامه‌ها حضور ملموس و میدانی مردم قابل توجه بوده است.

وی ادامه داد: مراسم اربعینی پرواز اردیبهشت با حضور آحاد مختلف مردم ۱۲ تیر ماه در مصلی امام خمینی (ره) از ساعت ۵ برگزار خواهد شد و یکی از سخنرانان این مراسم سید حسن نصرالله رهبر مقاومت خواهد بود. همسر شهید آیت الله سید ابراهیم رئیسی نیز در این مراسم به سخنرانی خواهد پرداخت.

اسماعیلی به مراسم متعدد در نقاط مختلف کشور در بزرگداشت اربعین شهید آیت الله سید ابراهیم رئیسی اشاره و بیان کرد: همزمان با تهران در استان‌های مختلف از جمله اهواز و تبریز نیز مراسمی برگزار خواهد شد در عین حال مراسمی در مشهد برگزار می‌شود تا یاد و خاطره شهدایی پرواز اردیبهشت گرامی داشته شود.

وی تصریح کرد: از آنجا که اربعین در اندیشه شیعه خاطرات تاریخی حضرت اباعبدالله الحسین (ع) را یادآوری می‌شود لذا برگزاری اربعین برای شهدای پرواز اردیبهشت برگزار می‌شود تا بار دیگر حماسه آفرینی مردم در قدردانی از شهدای خدمت را یادآوری کند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد: از آنجا که برنامه‌هایی در اربعین شهدای پرواز در کشور عراق برگزار می‌شود لذا خانواده شهید آیت الله سید ابراهیم رئیسی نیز به عراق سفر کرده و در این مراسم شرکت خواهند کرد. همچنین در مراسم متعدد دیگری که در ایران برگزار می‌شود وخانواده شهدای پرواز اردیبهشت در آن‌ها شرکت می‌کنند. مراسم ویژه‌ای پنجشنبه در حرم عبدالعظیم برگزار می‌شود که خانواده خانواده شهید امیرعبداللهیان وزیر خارجه در آن حضور خواهند داشت.

اسماعیلی به برنامه‌های متعدد دیگر پرداخت و بیان کرد: وزارت امور خارجه نیز مراسم و برنامه‌هایی را با حضور مهمانان خارجه از ۹۰ کشور جهان برگزار می‌کند که در آن یاد و خاطره شهدای پرواز اردیبهشت گرامی داشته خواهد شد. وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در یک برنامه‌ریزی با هماهنگی رایزنال فرهنگی ایران در سایر کشور‌ها اقدام به برگزاری مراسم بزرگداشت در کشور‌های مختلف خواهد کرد.

وی رویکرد شهید آیت الله سید ابراهیم رئیسی را در حوزه فرهنگ مورد تاکید قرار داد و افزود: طی سه سال فعالیت در حوزه ریاست جمهوری رویکرد و اتفاقات بسیار خوبی رقم زده شده که این مهم به واسطه پشتکار و حمایت‌ها و تلاش خستگی ناپذیرانه این شهید بزرگوار بوده که در بسیاری از مواقع بدون بازنمایی رسانه‌ای انجام شد که نتیجه آن اعتلای حوزه فرهنگ و هنر بود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اقدامات فرهنگی درگرامیداشت شهید آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی اشاره و بیان کرد: چندین کتاب در خصوص فعالیت‌ها و تلاش‌های شبانه روزی شهید آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی در حال تدوین است که به زودی منتشر خواهد شد. یکی از کتاب‌ها درباره نخستین سفر خادم الرضا به سازمان ملل است که در آن خاطرات وقایع و اتفاقات گردآوری و به زودی منتشر خواهد شد در در ادامه کتاب‌های دیگری توسط سایر نویسندگان در دست تولید است که به تلاش‌ها خدمات و ابعاد زندگی شهید خدمت می‌پردازد.

اسماعیلی در مورد تولید مستند‌هایی درباره شهید آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی اظهار کرد: مستند‌های بسیاری در مورد خدمات تلاش‌ها سفر‌های استانی و حتی فرامرزی رئیس جمهور شهید تهیه و تولید شده که تعدادی از آن‌ها توسط صدا و سیما از آنتن رسانه ملی پخش شده و همچنان در حال پخش است در حوزه موسیقی و سرود تولیدات بسیاری تولید شده که همگی به همت بنیاد رودکی اداره کل موسیقی صدا و سیما و حوزه هنری تهیه و تولید شده است.

وی به نامگذاری یک روز در سال با عنوان شهید آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی و هیئت همراه اشاره و خاطر نشان کرد: روز ۳۰ اردیبهشت با عنوان «خدمت مجاهدانه» در پاسداشت خدمات و تلاش بی‌پایان ریاست جمهوری شهید و هیئت همراه نامگذاری شده است. این مهم به تصویب شورای عالی فرهنگ عمومی رسیده است.
انتهای پیام/

نظر شما