شناسهٔ خبر: 67331843 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

براساس جدیدترین نظرسنجی؛

ائتلاف یک حزب راست افراطی همچنان پیش از انتخابات زودهنگام فرانسه پیشتاز است

تهران-ایرنا- نتایج یک نظرسنجی جدید نشان داد که حزب راست افراطی «اجتماع ملی» و متحدانش پیش از انتخابات پارلمانی فرانسه با کسب ۳۵.۵ درصد آراء پیشتاز است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، خبرگزاری رویترز به نقل از نظرسنجی موسسه ایپسوس که به سفارش روزنامه «لوپاریزین» و رادیو فرانسه در بازه زمانی ۱۹ تا ۲۰ ژوئن (۳۱-۳۰ خرداد) انجام شد، نوشت که ائتلاف جبهه مردمی جدید (NPF) با کسب ۲۹.۵ درصد آرا در جایگاه دوم قرار دارد.

ائتلاف میانه‌روی امانوئل مکرون رئیس‌جمهوری فرانسه با کسب ۱۹.۵ درصد آرا در جایگاه سوم قرار دارد.

میزان مشارکت بین ۶۰ تا ۶۴ درصد پیش بینی می شود که بسیار بیشتر از ۴۷.۵ درصدی است که در آخرین انتخابات عمومی در ژوئن ۲۰۲۲ مشاهده شد.

بعید است که حزب اجتماع ملی در نظرسنجی های پیش از انتخابات که در دو دور، در ۳۰ ژوئن و ۷ ژوئیه (۱۰ و ۱۷ تیر) برگزار می شود، اکثریت مطلق را به دست آورد.

در نظرسنجی جداگانه موسسه ایپسوس که توسط روزنامه فایننشال تایمز منتشر شد، حزب اجتماع ملی در مدیریت اقتصاد و امور مالی عمومی قابل اعتمادترین حزب قلمداد می شود.

بر اساس این نظرسنجی، ۲۵ درصد از رای دهندگان گفتند که در تصمیم گیری های درست درباره اقتصاد به لوپن اعتماد بیشتری دارند. فقط ۲۵ درصد از رای دهندگان همین نظر را درباره جبهه مردمی جدید داشتند. چنین دیدگاهی در خصوص ائتلاف مکرون فقط مورد حمایت ۲۰ درصد از رای دهندگان قرار گرفت.

به گزارش ایرنا، مکرون پس از شکست ائتلاف میانه‌روی او در برابر جناح راست در انتخابات پارلمان اروپا تصمیم به انحلال پارلمان و برگزاری انتخابات زودهنگام گرفت.

این اقدام یک قمار جدی از سوی رئیس‌جمهوری فرانسه قلمداد می شود. وی امیدوار است که بتواند بر حزب راستگرای اجتماع ملی راستگرای به ریاست مارین لوپن پیروز شود.

اما اگر ائتلاف لیبرال مکرون شکست شرم آور دیگری را در انتخابات پارلمان فرانسه متحمل شود، وی مجبور خواهد شد نخست وزیری را از حزبی دیگر در ائتلافی که به «هم زیستی» مشهور است، منصوب کند؛ موضوعی که باعث خواهد شد در حالی که سه سال تا پایان ریاست جمهوریش باقی مانده است، قدرت کمی در امور داخلی داشته باشد.

نظر شما