شناسهٔ خبر: 67335620 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

ابراز نگرانی صدراعظم آلمان نسبت به پیروزی احتمالی راست افراطی در فرانسه

تهران-ایرنا- صدراعظم آلمان امروز (یکشنبه) تاکید کرد که نسبت به احتمال پیروزی حزب راست افراطی در انتخابات پارلمانی آتی فرانسه «نگران» است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا از تارنمای بارونز، «اولاف شولتس» در مصاحبه‌ای با شبکه اول تلویزیون آلمان (ARD) گفت که «نگران انتخابات فرانسه هستم.»

صدراعظم آلمان با ابراز امیدواری به اینکه احزابی غیر از حزب مارین لوپن در انتخابات موفق شوند، افزود: با این حال این تصمیم مردم فرانسه است.

نتایج یک نظرسنجی جدید موسسه «ایپسوس» نشان داد که حزب راست افراطی «اجتماع ملی» و متحدانش پیش از انتخابات پارلمانی فرانسه با کسب ۳۵.۵ درصد آراء پیشتاز است.

در حالی که ائتلاف جبهه مردمی جدید (NPF) با کسب ۲۹.۵ درصد آرا در جایگاه دوم قرار دارد، ائتلاف میانه‌روی امانوئل مکرون رئیس‌جمهوری فرانسه با کسب ۱۹.۵ درصد آرا در جایگاه سوم قرار دارد.

به گزارش ایرنا، مکرون پس از شکست ائتلاف میانه‌روی او در برابر جناح راست در انتخابات پارلمان اروپا تصمیم به انحلال پارلمان و برگزاری انتخابات زودهنگام گرفت.

این اقدام یک قمار جدی از سوی رئیس‌جمهوری فرانسه قلمداد می شود. وی امیدوار است که بتواند بر حزب راستگرای اجتماع ملی به ریاست مارین لوپن پیروز شود.

اما اگر ائتلاف لیبرال مکرون شکست شرم آور دیگری را در انتخابات پارلمان فرانسه متحمل شود، وی مجبور خواهد شد نخست وزیری را از حزبی دیگر در ائتلافی که به «همزیستی» مشهور است، منصوب کند؛ موضوعی که باعث خواهد شد در حالی که سه سال تا پایان ریاست جمهوریش باقی مانده است، قدرت کمی در امور داخلی داشته باشد.

نظر شما