شناسهٔ خبر: 67331790 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

مدیرکل بنیاد شهید و ایثارگران فارس:

‌ نیازمند بازنگری برخی قوانین ایثارگران هستیم

زهرا عسگری

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران فارس بر ضرورت بازنگری برخی قوانین مثل سن تعیین شده برای دریافت حق پرستاری خانواده‌های ایثارگران و همچنین ضوابط سختگیرانه کمیسیون پزشکی تاکید کرد.

صاحب‌خبر -

سردار ابراهیم بیانی امروز ۳ تیر ماه در نشست خبری با خبرنگاران در شیراز بهبود خدمات بهداشتی و درمانی را از مهم‌ترین مطالبات خانواده شهدا دانست و افزود: سن تعیین شده برای دریافت حق پرستاری خانواده‌های ایثارگران نیازمند بازنگری است.

وی افزود: در حال حاضر این سن ۸۵ سال است، در صورتی که بسیاری از همسران شهدا به سن ۷۵ سالگی که می‌رسند، با مشکلات متعددی مواجه می‌شوند.

بیانی همچنین بر ضرورت بازنگری در برخی ضوابط سختگیرانه کمیسیون پزشکی تأکید و آن را از مطالبات ایثارگران عنوان کرد و گفت: به عنوان مثال آسیبی که اصابت تیر یا قطع یک پا به پای دیگر می‌زند، در نظر گرفته نشده است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران فارس دیگر خواست ایثارگران را تسهیلگری در مجوز واردات دارو و برخی از تجهیزات پزشکی عنوان کرد و گفت: به عنوان مثال نیازمند کمک به واردات برخی از کیسه‌ها و یا اسپری جانبازان شیمیایی هستیم که اگر ۵۰ ثانیه دیر به آنها برسد، خفه می‌شوند.

وی با بیان اینکه توجه به مبحث اشتغال فرزندان شهدا و ایثارگران از دیگر دغدغه‌های این قشر است، افزود: بخشی از اشتغال از طریق آزمون‌های استخدامی محقق می‌شود که لازم است جامعه هدف با آمادگی بیشتری در این آزمونها شرکت کند و بخش دیگر پرداخت تسهیلات خود اشتغالی است که باید با رفع موانع، تسهیلگری شود.

بیانی در ادامه سخنان خود بخشی از فعالیت‌های بنیاد شهید استان فارس را برشمرد و گفت: بنیاد شهید و امور ایثارگران فارس ۱۰۰ برنامه فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی و ورزشی را برای خانواده‌های شهدا و ایثارگران انجام داده است.

وی افزود: از این ۱۰۰ برنامه به طور متوسط ۵ تا ۱۰۰ درصد در فاصله زمانی ۳ تا ۸ سال گذشته انجام شده است، که رشد قابل توجهی در این زمینه رخ داده است.

بیانی از رشد ۱۰ درصدی ساماندهی قبور و گلزار شهدا در دولت سیزدهم در استان فارس خبر داد و افزود: قریب ۱۵ هزار شهید استان فارس در یک هزار و ۲۰۰ گلزار شهدای استان مدفون هستند.

مدیرکل بنیاد شهید فارس همچنین به بیمارستان اعصاب و روان جنت اشاره کرد و افزود:‌ ظرف دو سال گذشته ساختمان جدیدی برای این بیمارستان در حال احداث داریم که تاکنون ۷۰ درصد پیشرفت داشته است.

وی با بیان اینکه در موضوع واگذاری زمین به جامعه ایثار گری ظرف ۶ سال قبل در دوره گذشته از سال ۹۵ تا ۱۴۰۰ در سراسر استان ۱۲۰ نفر زمین دریافت کردند، افزود: اکنون در دو سال گذشته به ۷۲۳ نفر واگذاری قطعی زمین رسیده است و ۳ هزار نفر پرونده‌های آن‌ها در مرحله راه شهرسازی است.

بیانی همچنین از ارائه ۴۰ هزار و ۵۰۰ مورد خدمات مشاوره‌ای به والدین شهدا ظرف دو سال گذشته خبر داد و افزود: همچنین طی دولت سیزدهم ۱۲۰ هزار دیدار از خانواده‌های شهدا در استان فارس انجام شده است.

ارائه خدمات فردی به بیش از ۴۰ هزار نفر ایثارگرا، پرداخت۲ هزار مورد هدیه ازدواج و کفن و دفن، تبدیل وضعیت ۱۳ هزار و ۴۹۵ نفر ایثارگر در ادارات و ۱۱۴ هزار و ۳۰۰ مورد بیمه تکمیلی ایثارگران، آموزش بهداشتی به ۱۱ هزار نفر از ایثارگران از دیگر مواردی بود که وی از آن‌ها نام برد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران فارس همچنین از انجام ۳ هزار دیدار چهره به چهره با جامعه ایثارگران خبر داد و افزود: در سفر نخست رئیس جمهور شهید به فارس، ۲ هزار و ۲۰۰ نامه از سوی جامعه هدف بنیاد شهید و امور ایثارگران تحویل شد که به همه آن‌ها رسیدگی شد و در دور دوم سفر استانی وی نیز ۵ هزار و ۴۹۲ نامه دریافت و پیگیری شد که به بسیاری از آن‌ها تسهیلات یا کمک‌های بلاعوض اعطا شد.

وی همچنین به برگزاری دومین کنگره ۱۵ هزار شهید استان فارس اشاره کرد و افزود: ۵ هزار پیش یادواره در راستای برگزاری این اجلاسیه در سطح استان تا آبان‌ماه که زمان برگزاری کنگره اصلی، برگزار شده یا خواهد شد.

انتهای پیام

نظر شما