شناسهٔ خبر: 67331693 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

ثبت بیش از ۴۰ هزار تماس اورژانسی در غرب خراسان

سبزوار- ایرنا - مدیر مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی سبزوار اعلام کرد: ۴۰ هزار و ۵۰۰ مورد تماس تلفنی در سه ماهه نخست امسال با اورژانس ۱۱۵ این دانشگاه در غرب استان خراسان رضوی برقرار شده که از این رقم هشت هزار و ۲۷۱ مورد منجر به اعزام شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، دکتر غلامعباس کافی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: هزار و ۵۱۱ مورد از این تماس های اورژانسی مزاحمت تلفنی بوده و ۹۵۶ مورد نیز برای دریافت مشاوره تلفنی بوده است.

وی افزود: در بهار امسال ۱۲ هزار و ۸۴۴ مورد ماموریت توسط نیروهای فوریت پزشکی دانشگاه انجام شده که ۹ هزار و ۶۶۴ ماموریت در مناطق شهری و بیش از سه هزار مورد ماموریت جاده ای بوده است.

وی اضافه کرد: در ماموریت های انجام شده نیروهای اورژانس به ۱۰ هزار و ۱۸۳ مصدوم و بیمار، خدمات اورژانسی ارائه دادند که از این تعداد هفت هزار ۵۹۳ نفر به مراکز درمانی منتقل شدند و ۲ هزار و ۵۹۰ مورد نیز خدمات سرپایی دریافت کردند.

دکتر کافی همچنین خدمات ارائه شده توسط بالگرد اورژانس را ۲۸ ماموریت ذکر و بیان کرد: در این پروازها ۲۸ بیمار و مصدوم برای دریافت خدمات تخصصی درمانی به مراکز درمانی منطقه انتقال داده شده اند.

اکنون ۴۵ مرکز خدمات جامع سلامت فعال، ۳۱ پایگاه شهری و یک پایگاه روستایی، ۱۹۵ خانه بهداشت و ۶ بیمارستان زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی سبزوار به جمعیت شهرستان‌های سبزوار، جوین، جغتای، خوشاب، داورزن و ششتمد در غرب خراسان رضوی خدمات بهداشتی و درمانی ارائه می‌کنند.

سبزوار در ۲۳۰ کیلومتری غرب مشهد قرار دارد.

نظر شما