شناسهٔ خبر: 67329653 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

مرمت بناهای تاریخی در دستور کار میراث فرهنگی

معاون میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان یزد: برای مرمت بناهای تاریخی تسهیلات پرداخت می شود.

صاحب‌خبر -

تمهیدات میراث‌فرهنگی برای ترمیم بنا‌های تاریخی در یزد
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، معاون میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان یزد گفت: مالکان بنا‌های تاریخی در بافت تاریخی یزد می‌توانند از تسهیلات ۲۸۰ میلیون تومانی بازآفرینی شهری برای بهسازی، مقاوم سازی و مرمت بنای خود استفاده کنند.
عبدالمجید شاکری شمسی افزود: چهار هزار هکتار بافت تاریخی ثبت شده و دوهزار اثر ثبتی در استان یزد داریم که بنا‌هایی که متعلق به بخش دولتی است هر ساله بحث مرمت وبازسازی آن را در برنامه داریم و عمده مشکل در بحث بنا‌های تاریخی، بنا‌های رها شده یا دارای کثیر مالک هستند که دولت نمی‌تواند در خصوص آنها تصمیم گیری کند.

معاون میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع ­دستی استان یزد ادامه داد: در دولت سیزدهم تسهیلات بازآفرینی شهری راه حلی برای بازسازی این بنا‌ها بود که بنا‌های بافت تاریخی به دسته بنا‌های مشمول طرح بازآفرینی در شهر‌ها اضافه شدند که تسهیلات مرمت، احیا و مقاوم سازی به مبلغ ۲۸۰ میلیون تومان با نرخ بازپرداخت ۲۳ درصد و ۵ ساله به این بنا‌ها نیز تعلق گرفته است.
شاکری درمورد شرایط بهره‌مندی از این تسهیلات، گفت: مالک باید مجوز و گواهی مرمت از میراث‌فرهنگی بگیرد و بعد به شهرداری برای صدور پروانه مراجعه کند و در ادامه در سامانه بازآفرینی وارد شود و اطلاعات ملکی خود را ثبت کند و درنهایت پیگیر دریافت تسهیلات در ستاد بازآفرینی در اداره کل راه و شهرسازی شود.

نظر شما