شناسهٔ خبر: 67317524 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

تمهیدات میراث فرهنگی برای ترمیم بنا‌های قدیمی در بافت تاریخی یزد

معاون میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان یزد:مالکان بنا‌های تاریخی قدیمی در بافت تاریخی می‌توانند از تسهیلات ۲۸۰ میلیون تومانی بازآفرینی شهری برای بهسازی، مقاوم سازی و مرمت بنای خود استفاده کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، شاکری شمسی در ارتباط با خبر ۲۰ گفت:چهار هزار هکتار بافت تاریخی ثبت شده و دوهزار اثر ثبتی در استان یزد داریم که بنا‌هایی که متعلق به بخش دولتی است هر ساله بحث مرمت وبازسازی آن را در برنامه داریم و عمده مشکل در بحث بنا‌های تاریخی،بناهای  رها شده یا دارای کثیر مالک هستند که دولت نمی‌تواند در این بنا‌ها وارد شود. 
وی ادامه داد: در دولت سیزدهم تسهیلات بازآفرینی شهری راه حلی برای بازسازی این بنا‌ها بود که بنا‌های بافت تاریخی به دسته بنا‌های مشمول طرح بازآفرینی در شهر‌ها اضافه شدند که تسهیلات مرمت، احیا و مقاوم سازی به مبلغ ۲۸۰ میلیون تومان با نرخ بازپرداخت ۲۳ درصد و ۵ ساله به این بنا‌ها نیز تعلق گرفته است. 
معاون میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان یزد  درمورد شرایط بهره مندی از این تسهیلات،گفت:مالک باید مجوز و گواهی مرمت از میراث فرهنگی بگیرد و بعد به شهرداری برای صدور پروانه مراجعه کند و در ادامه در سامانه بازآفرینی وارد شود و اطلاعات ملکی خود را ثبت کند و در نهایت پیگیر دریافت تسهیلات در ستاد بازآفرینی در اداره کل راه و شهرسازی شود.

<div id="video-display-embed-code_11241504"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4266005/11241504?width=600&height=350"></script></div>

نظر شما