شناسهٔ خبر: 67329326 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

خسروی‌وفا: همه چیز به مدال المپیک ختم نمی‌شود/کسب مدال بانوان یک وزن فرهنگی و اجتماعی دارد

تهران - ایرنا -رئیس کمیته ملی المپیک در دیدار با تیراندازان المپیکی گفت: کسب افتخار و مدال در المپیک باعث افتخار است اما نباید همه چیز به آن معطوف شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، محمود خسروی‌وفا رئیس کمیته ملی المپیک، مهین فرهادی‌زاد نایب رئیس و محمد تابع، رئیس مرکز نظارت بر تیم‌های ملی کمیته ملی المپیک امروز (یکشنبه) در فدراسیون تیراندازی حاضر شدند و با مرتضی قربانی، رئیس فدراسیون، مسوولان فدراسیون، تیراندازان اعزامی به المپیک و کادر فنی تیم‌های ملی دیدار و گفت‌وگو کردند.

محمود خسروی‌وفا در این دیدار اظهار داشت: ما به شما قهرمانان افتخار می‌کنیم و این را برای خوشایند شما نمی‌گویم، در واقع اینکه یک دختر جوان هم درس بخواند و هم سهمیه بگیرد و در ورزش بدرخشد، باعث افتخار است. ما از یک جوان چه چیزی بیشتر از اینها می‌خواهیم؟ شما می‌توانید الگوی ورزشی خوبی برای همه باشید.

وی افزود: از اینکه در المپیک روی سکو بروید خوشحال می‌شویم اما اگر روی سکو نرفتید نباید ناراحت شوید. به هر حال ۹ هزار ورزشکار بدون مدال از المپیک بر می‌گردند، وقتی روی سکو می‌روید برای خودتان، خانواده‌های خود، کمیته ملی المپیک، فدراسیون و کشور یک افتخار است. اگر مدال بگیرید برای من هم یک افتخار است و کسب مدال به خصوص در بخش بانوان یک وزن فرهنگی و اجتماعی دارد ولی همه چیز به این ختم نمی‌شود بلکه مهم آن است که انتظارات مربی و کادر فنی را عملی کنید.

رئیس کمیته ملی المپیک در واکنش به درخواست تیراندازان برای ادامه حمایت‌ها بعد از المپیک خاطر نشان کرد: حمایت‌ها ادامه دارد و بازی‌های آسیایی ۲۰۲۶ ناگویای ژاپن را در پیش داریم. ورزشکاران نباید دغدغه حداقلی مالی داشته باشد به خصوص در رشته‌ای مانند تیراندازی که باشگاه‌های قوی ندارد.

وی در خصوص حقوق ورزشکاران المپیکی گفت: یک چارچوبی را داریم که در مجمع تصویب شد. پایه حقوق ورزشکاران ۱۵ میلیون تومان است. بقیه آن مربوط به ما نیست و در جدول مشخص است. همه ورزشکاران حقوق پایه را یکسان می‌گیرند و در ادامه آمادگی جسمانی ورزشکاران در سنجش بررسی و بر اساس رتبه آنها در این سنجش به حقوق پایه اضافه می‌شود. رفتارهای محیطی ورزشکار که توسط فدراسیون اعلام می‌شود نیز روی حقوق ورزشکاران تاثیر دارد. درخشش در مسابقات مورد نظر کمیته ملی المپیک نیز بر افزایش حقوق تاثیر دارد و کسب مدال در دوره‌های گذشته المپیک نیز نقش دارد. سقف این حقوق ۲۰۰ میلیون تومان است و سه نفر از ورزشکاران این مبلغ را را دریافت می‌کنند. من در این ۴۰ سال هر چه را گفتم انجام دادم و اگر نقد واردی از سوی ورزشکاران باشد، اعمال می‌کنیم.

خسروی‌وفا تاکید کرد: بعد از المپیک پاریس، بازی‌های آسیایی را در پیش داریم و به طور قطع با نفرات بیشتری در آن حضور خواهیم داشت. اگر کار را به زودی آغاز کنیم از الان می‌توان برای المپیک ۲۰۲۸ انتظارات بیشتری داشت. این انتظار صرفا کسب مدال نیست چون در رشته‌ای مانند تیراندازی قابل پیش‌بینی نیست مهم این است که بهترین عملکرد را داشته باشید.

خسروی‌وفا: همه چیز به مدال المپیک ختم نمی‌شود/کسب مدال بانوان یک وزن فرهنگی و اجتماعی دارد

نظر شما