شناسهٔ خبر: 67328746 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

قربانی: نباید از پشتوانه سازی غافل ماند

رئیس فدراسیون تیراندازی گفت: فدراسیون فقط تیم ملی را ندارد و نباید از پشتوانه‌سازی غافل شود، در این راستا ۸۰۰ نفر را در رده سنی نوجوانان و جوانان شناسایی کردیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، محمود خسروی‌وفا، رئیس کمیته ملی المپیک، مهین فرهادی‌زاد نایب رئیس و محمد تابع، رئیس مرکز نظارت بر تیم‌های ملی کمیته ملی المپیک صبح امروز (یکشنبه)، 3 تیر ماه در فدراسیون تیراندازی حضور یافتند و با مرتضی قربانی، رئیس فدراسیون، مسئولین فدراسیون، تیراندازان اعزامی به المپیک، کادر فنی تیم های ملی دیدار و گفتگو کردند.
 
در این جلسه کبری غیاثی نایب رئیس، ناصر رسولی دبیر کل، محمد پاشا خزانه‌دار، حمیدرضا شیرازی، مسئول دفتر حوزه ریاست و حسن یزدخواستی مشاور عالی و اقتصادی فدراسیون حضور داشتند.

 مرتضی قربانی، رئیس فدراسیون تیراندازی در این دیدار اظهار داشت: صحبت هایی که در این جلسه مطرح شد بسیار امیدوار کننده بود. ما نباید فراموش کنیم که خداوند همواره در ما حمایت می‌کند و باید به لطف او امیدوار بود.

وی در ادامه افزود: در این دوره هانیه رستمیان، شرمینه چهل امیرانی، فاطمه امینی و محمد بیرانوند با عبور از سد رقبای قدرتمند توانستند سهمیه المپیک پاریس را به دست بیاورند.

رئیس فدراسیون تیراندازی تاکید کرد: اهداف پروازی مدت زیادی تعطیل بود. یکی از میدان‌های اهداف پروازی از کار افتاده بود که آن را راه اندازی کردیم. در این رشته 7 مدال کسب شد و برای نخستین بار سهمیه المپیک به دست آمد.

وی در ادامه گفت: فدراسیون فقط تیم ملی را ندارد و نباید از پشتوانه‌سازی غافل شود. در این راستا 800 نفر را در رده سنی نوجوانان و جوانان شناسایی کردیم و در نهایت 40 نفر در اردوها حضور یافتند. امیدوارم این نوجوانان و جوانان در کنار بزرگسالان سکوهای پیروزی را به دست آوردند.

رئیس فدراسیون تیراندازی در پایان تاکید کرد: 65 سفر استانی داشتم و با مسئولین استان دیدار کردم تا زیرساخت های خوبی برای رشته تیراندازی فراهم شود بعلاوه گلوله زنی را بعد از 70 سال تاسیس فدراسیون راه اندازی کردیم و تا کنون 20 مسابقه در سراسر کشور برگزار شده است.

فرهادی‌زاد: حضور شما باعث افتخار است/ در تیراندازی توجه ویژه‌ای به عنوان شده است

مهین فرهادی‌زاد، نایب رئیس کمیته ملی المپیک نیز در جمع تیراندازان عنوان داشت: تیراندازی پر قدمت‌ترین رشته ورزشی در بخش بانوان بوده که در مسابقات بین‌المللی و عرصه‌های برون مرزی حضور پیدا کرده است. اولین مسابقه رسمی بانوان ایران در بازی‌های آسیایی سال 1990 بود که دختران تیرانداز ما سد شکنی کردند وبا وجود تمام محدودیت امکانات و تجهیزات که داشتند شرکت کردند تا راه برای حضور دختران ورزشکار در رشته‌های دیگر باز شود و خوشبختانه در دوره‌های بعد درخشیدند.

وی در ادامه افزود: تنها فدراسیونی می‌توان گفت بهترین سرمایه‌گذاری را روی ورزشکار زن داشته، فدراسیون تیراندازی بوده است و ورزشکاران نیز عملکرد خوبی داشته‌اند.

فرهادی زاد خاطرنشان کرد: ویژگی این رشته تمرکز است که در نگاه ورزشکاران دیده می‌شود، نگاه‌های ورزشکاران این رشته با سایر ورزشکاران، کاملا متفاوت، عمیق و آرام است و یاد گرفتند که به حاشیه‌ها توجه نکنند. رفتن به المپیک و کسب سهمیه در کنارورزشکاران سایر کشورها و رقابت با آنها کار سختی است.

وی در پایان گفت: حضورشما باعث افتخار تمام ما ایرانیان است و من مطمئن هستم شما بهترین خودتان به نمایش خواهید گذاشت و امیدوارم که نمایندگان تیراندازی و سایر ورزشکاران شرایط خوبی را در بازی‌ها داشته باشند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما