شناسهٔ خبر: 67328559 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

خسروی‌وفا: همه چیز نباید به مدال ختم شود

گفتگوی صمیمی تیراندازان اعزامی به المپیک پاریس با رئیس کمیته ملی المپیک در محل فدراسیون تیراندازی برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه ورزشی ایلنا، محمود خسروی‌وفا در جمع مسئولین فدراسیون تیراندازی، تیراندازان اعزامی به المپیک و کادر فنی تیم‌های ملی اعزامی به پاریس اظهار داشت: ما به شما افتخار می‌کنیم و این را برای خوشایند شما نمی‌گویم. در واقع اینکه یک دختر جوان هم درس بخواند و هم سهمیه بگیرد و در ورزش بدرخشد، باعث افتخار است. ما از یک جوان چه چیزی بیشتر از اینها می‌خواهیم؟ شما می‌توانید الگوهای ورزشی خوبی برای همه باشید.

وی در ادامه افزود: از اینکه در المپیک روی سکو بروید خوشحال می‌شویم اما اگر روی سکو نرفتید نباید اذیت شوید. به هر حال 9 هزار ورزشکار بدون مدال از المپیک بر می‌گردند وقتی روی سکو می‌روید برای خودتان، خانواده‌هایتان، کمیته ملی المپیک، فدراسیون و کشور یک افتخار است. اگر مدال بگیرید برای من هم یک افتخار است و کسب مدال به خصوص در بخش بانوان یک وزن فرهنگی و اجتماعی دارد ولی همه چیز به این ختم نمی‌شود مهم این است که آن انتظاری که مربی و کادر فنی داشته است را عملی کنید.

رئیس کمیته ملی المپیک در واکنش به درخواست تیراندازان برای ادامه حمایت‌ها بعد از المپیک خاطرنشان کرد: حمایت‌ها ادامه دارد و بازی‌های آسیایی را در پیش داریم. ورزشکاران نباید دغدغه حداقلی مالی داشته باشد به خصوص در رشته‌ای مانند تیراندازی که باشگاه‌های قوی ندارد.

وی در خصوص حقوق ورزشکاران المپیکی گفت: ما یک چارچوبی را داریم که در مجمع تصویب شد. پایه حقوق  ورزشکاران 15 میلیون تومان است. بقیه آن مربوط به ما نیست و در جدول مشخص است. همه ورزشکاران حقوق پایه را یکسان می‌گیرند و در ادامه آمادگی جسمانی ورزشکاران در سنجش بررسی و بر اساس رتبه آنها در این سنجش به حقوق پایه اضافه می شود. رفتارهای محیطی ورزشکار که توسط فدراسیون اعلام می‌شود نیز روی حقوق ورزشکارارن تاثیر دارد. درخشش در مسابقات مورد نظر کمیته ملی المپیک نیز بر افزایش حقوق تاثیر دارد و کسب مدال در دوره‌های گذشته المپیک نیز نقش دارد. سقف این حقوق 200 میلیون تومان است و سه نفر از ورزشکاران این مبلغ را دریافت می کنند. من در این 40 سال هر چه گفتم انجام دادم و اگر نقدی از سوی ورزشکاران باشد اعمال می‌کنیم.

خسروی‌وفا در پایان گفت: بعد از المپیک پاریس،  بازی‌های آسیایی را در پیش داریم و قطعا با نفرات بیشتری در آن حضور خواهیم داشت. اگر کار را به زودی آغاز کنیم از الان می‌توان برای المپیک 2028 انتظارات بیشتری داشت. این انتظار صرفا کسب مدال نیست چون در رشته‌ای مانند تیراندازی چیزی قابل پیش بینی نیست مهم این است که بهترین عملکرد را داشته باشید.

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما