شناسهٔ خبر: 67328961 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

اولین شناور آمبولانس دریایی «نگین سلامت» در هرمزگان به بهره‌برداری رسید

اولین شناور تولید داخلی آمبولانس دریایی با نام «نگین سلامت» با حضور معاون بهداشت وزیر بهداشت، رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان و دیگر مسئولان استان هرمزگان به بهره‌برداری رسید.

صاحب‌خبر -

خبرگزاری میزان - به گزارش وبدا، همزمان با آیین «پویش یادگار ابراهیم» ۲۷ پروژه بهداشت و درمان در استان هرمزگان مورد بهره‌برداری قرار گرفت که یکی از پروژه‌های مهم بهداشتی، درمانی، بهره‌برداری از اولین شناور تولید داخلی آمبولانس دریایی با عنوان «نگین سلامت» در هرمزگان است.

فرشیدی در مراسم بهره‌برداری از این شناور با اشاره به پهناوری گستره آبی استان هرمزگان و وجود ۱۴ جزیره در این استان، گفت: یکی از نیاز‌های اساسی استان هرمزگان برخورداری از آمبولانس دریایی به منظور توسعه خدمات سلامت و عدالت در ارائه خدمت است و راه‌اندازی آن گامی موثر در جهت ارتقای خدمات اورژانس خواهد بود.

وی افزود: این شناور آمبولانس دریایی دارای ۴ تخت با امکانات ویژه است و ظرفیت انتقال ۱۲ بیمار سرپایی را دارد و مجهز به تجهیزات پزشکی پیشرفته از جمله دستگاه شوک و تهویه مکانیکی است. ارزش ریالی این شناور ۷۵۰ میلیارد ریال و مسیر تردد این شناور جزیره ابوموسی به بندرعباس است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان نیز در این باره اظهار کرد: این شناور ساخت داخل است که با همکاری شرکت فراساحل ایران (ایزو ایکو) در طی مدت ۳ سال ساخته و به بهره‌برداری رسیده است.

غلامرضا جاودان با بیان اینکه راه اندازی این آمبولانس دریایی گامی مهم در توسعه خدمات اورژانس است، یادآور شد: در دولت مردمی سیزدهم، اورژانس هوایی غرب کشور در بستک و اولین هواپیمای بال ثابت اورژانس کشور در این استان به بهره‌برداری رسیده است.

انتهای پیام/

نظر شما