شناسهٔ خبر: 67328928 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

دادگستری: راه‌اندازی‌ مجتمع شوق زندگی در کرمان ضروری است

کرمان - ایرنا - رییس‌کل دادگستری استان کرمان بر ضرورت راه اندازی مجتمع شوق زندگی در استان تاکید کرد و گفت: راه اندازی این مجتمع در کاهش آسیب های اجتماعی به ویژه در حوزه زنان و کودکان بی سرپرست و بدسرپرست نقش موثری ایفا خواهد کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین ابراهیم حمیدی روز یکشنبه در آیین بازدید استاندار کرمان در حاشیه بازدید از محاکم حقوقی و معاونت فناوری اطلاعات و برنامه ریزی دادگستری کل استان کرمان و تقدیر از کارکنان قضایی به کاهش ۳۵ درصدی پرونده های مسن و قدیمی در استان کرمان اشاره و بیان کرد: این اقدام با همت متعالی قضات و کارکنان در زمان های غیر اداری محقق شده است.

نقش ویژه معاونت برنامه ریزی دادگستری کرمان در کسب رتبه برتر کشوری

نماینده عالی قوه قضاییه در استان کرمان با بیان اینکه معاونت برنامه ریزی و فناوری اطلاعات دادگستری یکی از معاونت های راهبردی و کلیدی در عدلیه کرمان محسوب می شود، افزود: در راستای سند تحول و تعالی قوه قضاییه طی سال جاری، دادگستری کرمان اقدامات خود را در قالب هشت اَبَر برنامه و ۱۲ کارگروه دنبال خواهد کرد.

حجت الاسلام و المسلمین حمیدی ضمن قدردانی از حسن سلطانی نژاد، معاون برنامه ریزی و فناوری اطلاعات دادگستری کل استان کرمان، اظهار کرد: بخشی از موفقیت حاصل شده در کسب رتبه اول دادگستری کرمان در کشور، حاصل برنامه ریزی ها و تلاش های انجام شده در معاونت فناوری اطلاعات و برنامه ریزی دادگستری کل استان کرمان است.

فرمانده سپاه ثارالله کرمان: کسب رتبه برتر دادگستری استان در کشور، قابل تقدیر است

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان نیز گفت: کسب رتبه برتر دادگستری کل استان به عنوان نمونه کشور و معرفی رییس کل دادگستری به عنوان مدیر برتر کشوری (ملی) قوه قضاییه، قابل تقدیر است.

سردار محمدعلی نظری، افزود: امروز به اتفاق تنی چند از مسئولان برای عرض تبریک و خسته نباشید به قضات مجاهدی که با این‌حجم‌ پرونده، در خط مقدم خدمت به مردم مجاهدت می کنند، در این شعب حاضر شده ایم.

وی تحقق عدالت را یکی از معیارهای امیدآفرین در جامعه برشمرد و ادامه داد: سپاه پاسداران با یکی از اقشار خود به عنوان "بسیج حقوقدانان" و در قالب طرح هر مسجد یک حقوقدان در راستای پیشگیری از جرم تلاش می کند.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان تصریح کرد: ‌طرح هر مسجد یک حقوقدان در این استان به خوبی دنبال می شود و همچنین اجرای این طرح در مدارس نیز توسط برخی قضات استان پیش بینی شده است که در نهایت منجر به آگاه سازی مردم درباره مباحث حقوقی و کاهش ورودی پرونده ها به دستگاه قضایی می شود.

سردار نظری بیان کرد: سپاه ثارالله استان کرمان در اقدام مشترک با دادگستری هر ساله زمینه آزادی تعدادی از مددجویان جرائم عمد و غیرعمد استان را فراهم می کند و امیدوارم ‌به روزی برسیم که میزان ورودی پرونده ها به محاکم، ‌نزدیک به صفر شود و این امر با تلاش همگانی، دست یافتنی خواهد بود.

برتری دستگاه قضایی کرمان در کشور، مرهون اقدامات حوزه طرح و برنامه و نیروی انسانی متبحر است

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان نیز گفت: معرفی دستگاه قضایی استان کرمان به عنوان واحد برتر کشوری و معرفی رییس کل دادگستری استان به عنوان مدیر برتر کشوری (ملی) قوه قضاییه، مرهون اقدامات هدفمند در حوزه های طرح و برنامه، ارتباط موثر با مردم و ارکان حاکمیت، نیروی انسانی توانمند و قضات متبحر، توسعه زیرساخت ها و توسعه امکانات سخت افزاری است.

رحمان جلالی افزود: در حوزه طرح و برنامه در دادگستری کل استان کرمان باید گفت که برش های استانی سند تحول قضایی به خوبی در این استان در حال پیاده سازی است و در حوزه زیرساخت ها نیز پروژه های عمرانی بسیار خوبی در دست اجرا قرار دارد.

وی خاطرنشان کرد: دستگاه قضایی استان کرمان در حوزه ارتباطات نیز از شاخص های سرآمدی برخوردار است و این موارد را می توان در بهره گیری از سامانه های ارتباط با مردم، ایجاد ارتباط بسیار خوب با ارکان حاکمیت و ارتباط بسیار خوب با شورای تامین استان مشاهده کرد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمان، اقدامات دادگستری استان در حوزه سخت افزاری و پشتیبانی را یکی دیگر از شاخص های برتری این مجموعه در کشور دانست و بیان کرد: نیروی انسانی توانمند و قضات جوان و متبحر از دیگر شاخصه های برتری استان بر مبنای سند تحول قضایی به شمار می روند.

میزان استاندارد متوسط ورودی پرونده ها به محاکم عمومی و انقلاب کرمان بین ۹۰ تا ۱۱۰ پرونده است

رییس کل محاکم عمومی و انقلاب شهرستان کرمان نیز گفت: مجموعه دادگاه های عمومی و انقلاب کرمان با ۴۴ شعبه و مجتمع های قضایی حقوقی، خانواده، انقلاب، رسیدگی به جرایم اقتصادی و تصادفات در حال ارائه خدمات به مردم است.

اکبر مختاری افزود: میزان استاندارد متوسط ورودی پرونده ها به محاکم عمومی و انقلاب کرمان بین ۹۰ تا ۱۱۰ پرونده است که در حال حاضر در هر ماه ۲۴۵ پرونده به هر شعبه ارجاع می شود که نشان دهنده حجم بالای کاری در شعب است.

وی ضمن اشاره به افزایش ورودی پرونده ها به دستگاه قضایی، تصریح کرد: توسعه فضای فیزیکی یکی از الزامات کنونی دستگاه قضایی است که در این رابطه در سفر ریاست قوه قضاییه به استان کرمان، مصوبات بسیار خوبی حاصل شده است.

استاندار کرمان به همراه نماینده عالی قوه قضاییه در استان کرمان و فرمانده سپاه ثارالله، مدیرکل اطلاعات، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمان، مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری و جمعی از اعضای شورای تامین استان با حضور در شعب محاکم حقوقی و نیز معاونت فناوری اطلاعات و برنامه ریزی استان و از تلاش و جهد قضات و کارکنان دستگاه قضایی در استان با اهدای شاخه گل، تقدیر کردند.

نظر شما