شناسهٔ خبر: 67328612 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

۸ اَبَر برنامه سند تحول قوه قضائیه در استان کرمان

رئیس کل دادگستری استان کرمان، گفت: در راستای سند تحول قوه قضائیه دادگستری استان کرمان اقدامات خود را در قالب هشت اَبَر برنامه و ۱۲ کارگروه دنبال خواهد کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمان، در سومین روز از هفته قوه قضائیه، محمدمهدی فداکار، استاندار کرمان ضمن حضور در دادگستری استان کرمان و شرکت در جلسه شورای تامین استان به همراه فرمانده سپاه ثارالله استان، مدیرکل اطلاعات استان، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمان، مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری و جمعی از اعضای شورای تامین استان با حضور در شعب محاکم حقوقی و نیز معاونت فناوری اطلاعات و برنامه ریزی استان و از تلاش و جهد قضات و کارکنان دستگاه قضایی در استان با اهدای شاخه گل، تقدیر کردند.

حجت‌الاسلام والمسلمین ابراهیم حمیدی در این بازدید ضمن قدردانی معاون برنامه‌ریزی و فناوری اطلاعات دادگستری کل استان کرمان، اظهار داشت: معاونت برنامه‌ریزی و فناوری اطلاعات دادگستری استان یکی از معاونت‌های راهبردی و کلیدی در عدلیه کرمان محسوب می‌شود.

وی با اشاره به اینکه بخشی از موفقیت حاصل شده در کسب رتبه اول دادگستری کرمان در کشور، حاصل برنامه‌ریزی‌ها و تلاش‌های انجام شده در معاونت فناوری اطلاعات و برنامه ریزی دادگستری کل استان کرمان است، افزود: در راستای سند تحول و تعالی قوه قضائیه طی سال جاری، دادگستری استان کرمان اقدامات خود را در قالب هشت اَبَر برنامه و 12 کارگروه دنبال خواهد کرد.

رئیس کل دادگستری استان کرمان همچنین بر ضرورت راه‌اندازی مجتمع شوق زندگی در استان تاکید کرد و گفت: راه اندازی این مجتمع در کاهش آسیب‌های اجتماعی به ویژه در حوزه زنان و کودکان بی سرپرست و بدسرپرست نقش موثری ایفا خواهد کرد.

وی همچنین به کاهش 35 درصدی پرونده‌های مسن در استان اشاره و بیان کرد: این اقدام با همت متعالی قضات و کارکنان در وقت های غیر اداری محقق شده است.

اکبر مختاری، رئیس کل محاکم عمومی و انقلاب شهرستان کرمان در جریان این بازدید با بیان اینکه مجموعه دادگاه‌های عمومی و انقلاب کرمان با 44 شعبه و مجتمع های قضایی حقوقی، خانواده، انقلاب، رسیدگی به جرایم اقتصادی و تصادفات در حال ارائه خدمات به مردم هستند، اظهار داشت: استاندارد متوسط ورودی پرونده‌ها به محاکم عمومی و انقلاب کرمان بین 90 تا 110 پرونده است که در حال حاضر در هر ماه 245 پرونده به هر شعبه ارجاع می‌شود که نشان دهنده حجم بالای کاری در این شعب است.

وی ضمن اشاره به افزایش ورودی پرونده‌ها به دستگاه قضایی، تصریح کرد: توسعه فضای فیزیکی یکی از الزامات کنونی دستگاه قضایی است که در این ارتباط در سفر ریاست معظم قوه قضائیه به استان کرمان، مصوبات بسیار خوبی حاصل شده است.

انتهای پیام/511/

نظر شما