شناسهٔ خبر: 67328408 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

تحقق عدالت یکی از معیارهای امیدآفرین در جامعه است

فرمانده سپاه استان کرمان، گفت: تحقق عدالت یکی از معیارهای امیدآفرین در جامعه است و‌ امیدوارم ‌به روزی برسیم که میزان ورودی پرونده‌ها به محاکم، ‌نزدیک به صفر شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمان، سردار محمدعلی نظری صبح امروز در حاشیه بازدید از محاکم حقوقی و معاونت فناوری اطلاعات و برنامه‌ریزی دادگستری کل استان کرمان و تقدیر از کارکنان این حوزه، اظهار داشت: تحقق عدالت یکی از معیارهای امیدآفرین در جامعه است.

وی با بیان اینکه سپاه پاسداران با یکی از اقشار خود به عنوان "بسیج حقوقدانان" و در قالب طرح هر مسجد یک حقوقدان در جهت پیشگیری از جرم تلاش می‌کند، تصریح کرد: ‌طرح هر مسجد یک حقوقدان در استان کرمان به خوبی دنبال می‌شود و همچنین اجرای این طرح در مدارس نیز توسط برخی قضات استان پیش‌بینی شده است که در نهایت منجر به آگاه سازی مردم درباره مباحث حقوقی و کاهش ورودی پرونده‌ها به دستگاه قضایی می‌شود.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان بیان کرد: سپاه ثارالله استان کرمان در اقدام مشترک با دادگستری کل استان کرمان هر ساله زمینه آزادی تعدادی از مددجویان جرایم عمد و غیرعمد استان را فراهم می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: امیدوارم ‌به روزی برسیم که میزان ورودی پرونده‌ها به محاکم، ‌نزدیک به صفر شود و این امر با تلاش همگانی، دست یافتنی خواهد بود.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان گفت: کسب رتبه برتر دادگستری کل استان کرمان به عنوان نمونه کشور و معرفی رئیس کل دادگستری استان به عنوان مدیر برتر کشوری قوه قضائیه، قابل تقدیر است.

رحمان جلالی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمان نیز در این بازدید، اظهار داشت: معرفی دستگاه قضایی استان کرمان به عنوان واحد برتر کشوری و معرفی رئیس کل دادگستری استان به عنوان مدیر برتر کشوری قوه قضائیه، مرهون اقدامات هدفمند در حوزه‌های طرح و برنامه، ارتباط موثر با مردم و ارکان حاکمیت، نیروی انسانی توانمند و قضات متبحر، توسعه زیرساخت‌ها و توسعه امکانات سخت افزاری است.

وی افزود: در حوزه طرح و برنامه در دادگستری کل استان کرمان، برش‌های استانی سند تحول قضایی به خوبی در این استان در حال پیاده‌سازی است و در حوزه زیرساخت‌ها نیز پروژه‌های عمرانی بسیار خوبی در دست اجرا دارد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمان خاطرنشان کرد: دستگاه قضایی استان کرمان در حوزه ارتباطات نیز از شاخص‌های سرآمدی برخوردار است و این موارد را می‌توان در بهره‌گیری از سامانه‌های ارتباط با مردم، ایجاد ارتباط بسیار خوب با ارکان حاکمیت و ارتباط بسیار خوب با شورای تامین استان مشاهده کرد.

جلالی اقدامات دادگستری استان در حوزه سخت افزاری و پشتیبانی را یکی دیگر از شاخص‌های برتری این مجموعه در کشور دانست و خاطرنشان کرد: نیروی انسانی توانمند و قضات جوان و متبحر از دیگر شاخصه‌های برتری استان بر مبنای سند تحول قضایی به شمار می‌روند.

انتهای پیام/511/

نظر شما