شناسهٔ خبر: 67328741 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

تشریح آخرین جزئیات برگزاری مهمونی ده کیلومتری غدیر / خدمات رایگان مترو تهران تا ساعت ۲۳

لیلا امیدی

در آخرین نشست خبری پیش از آغاز مهمونی ده کیلومتری غدیر تمام جزئیات مربوط به این جشن تشریح و خدماتی که قرار است به مردم ارائه شود بازگو شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، ساسان زارع -سخنگوی ستاد مردمی برگزاری مهمونی ده کیلومتری غدیر- امروز یکشنبه (۳ تیرماه) در تشریح برنامه‌های برگزاری مهمونی ۱۰ کیلومتری غدیر که در مجتمع فرهنگی شهدای هفتم‌تیر (سرچشمه) برگزار شد اظهار کرد: جشن کیلومتری غدیر روز ۵ تیرماه از ساعت ۱۷ تا ۲۳ در محور بزرگراه امام علی(ع) تا میدان آزادی برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه تعداد موکب‌ها، امسال ۳۰ درصد افزایش یافته است، گفت: در مجموع ۲۲۰۰ موکب امسال برپا می‌شود و ۶۰۰ موکب هم در انتظار هستند.

زارع با بیان اینکه مهمونی کیلومتری در ۳۰۰ شهر برگزار می‌شود، تصریح کرد: در روز عیدغدیر ۳۶۰ کیلومتر مهمونی غدیر در کشور برپا و ۱۵ هزار دیگ غذای نذری بارگذاشته می‌شود.

وی افزود: امسال نمایندگانی از جبهه مقاومت از کشورهای لبنان، یمن، افغانستان و عراق در تهران موکب‌ برپا می‌کنند. همچنین در ۵ کشور برزیل، هند، پاکستان، لبنان و افغانستان هم مهمونی کیلومتری غدیر برگزار خواهد شد.

سخنگوی ستاد مردمی برگزاری مهمونی ده کیلومتری غدیر ابراز کرد: چهار سکوی اصلی در میدان امام حسین(ع)، میدان فردوسی، میدان انقلاب و میدان آزادی برپا می‌شود. همچنین در ۲۶ نقطه نورافشانی و پرواز بادکنک‌ها را هم خواهیم داشت که آسمان شهر را جذاب می‌کنند. ضمنا ۱۰۰ تیم پروازی هم با پرنده‌های سبک اجرای برنامه خواهند داشت.

زارع با تاکید بر این موضوع که دغدغه ما این است که هرچه بیشتر مردم و گروه‌های مردمی درگیر این جشن شوند، گفت: این جشن برای مردم است. تنها برای جشن تهران ۶۰۰ هزار نفر تاکنون کمک مالی داشتند که اتفاق کم‌نظیری از نظر مشارکت مردم است.

سخنگوی ستاد مردمی مهمونی ده کیلومتری غدیر با اشاره به برگزاری سه پویش در جشن تهران، گفت: پویش «لقمه میلیونی»، پویش «هدیه اسباب‌بازی» و پویش «نوجوانان خادم غدیر» امسال برگزار می‌شود.

در ادامه این نشست مصطفی زیبایی‌نژاد -مدیرکل فرهنگی شهرداری تهران- با بیان اینکه در دوران جدید شهرداری تهران، شعار شهرداری اقدامات فرهنگی و اجتماعی بوده و اتفاقات ویژه‌ای در حوزه نرم‌افزاری رخ داده است، اظهار کرد؛ جبهه انقلاب در ستاد مردمی مهمونی ده کیلومتری غدیر جمع شدند تا پشتیبانی از مردم کنند. این جبهه به فناوری جدید برگزاری جشن‌های خیابانی رسیده است. مقام معظم رهبری از برگزاری این مدل برنامه‌ها مانند جشن کیلومتری غدیر، افطاری خیابانی و ... ابراز خرسندی می‌کنند.

وی ادامه داد: شهرداری تهران تمام قد حامی و پشتیبان این ستاد هستند. در حوزه فرهنگی، تولیداتی شهرداری آماده کرده است. کتابچه مهمونی غدیر ویژه کودکان تولید شده است. سری کتاب‌هایی به صورت چندرسانه‌ای ویژه کودکان تهیه شده است تا بتواند محتوای ارزشی و غنی را در مناسبت‌ها به کودکان ارائه کند.

زیبایی‌نژاد تصریح کرد: ۱۰ گروه‌ نقاله‌خوانی در طول مسیر  و در موکب‌های مردمی و سکوهای اصلی اجرای برنامه خواهند داشت. تولید سرود برای عید غدیر خواهیم داشت. ستاد گردشگری شهرداری از اقوام مختلف دعوت کرده و ۲۲ سیاه چادر اقوام در مسیر برپا می‌شود و فرهنگ و سنت اقوام را نمایش خواهند داد. شورای عالی قرآن شهرداری با فناوری vr در میدان آزادی، کعبه ابراهیمی بنا می‌کند تا آیات مرتبط با غدیر را به مردم و نوجوانان ارائه کند.

تشریح آخرین جزئیات برگزاری مهمونی ده کیلومتری غدیر / خدمات رایگان مترو تهران تا ساعت ۲۳

وی یادآور شد: ۲۲ موکب سلامت محور و شهربازی ۱۰ کیلومتری در مسیر خواهیم داشت، البته در فضاهای دیگر هم وسایل بازی را برپا خواهیم کرد.اتوبوس‌ها در میادین اصلی شهر، مساجد و محله‌ها برای حمل و نقل مردم به جشن آماده هستند و ۳۵۰ ون تاکسی هم برای رفت و آمد مردم تدارک دیده شده است. مترو تهران هم با سرعت و امکانات بیشتری به صورت رایگان به مردم تا ساعت ۲۳ خدمات خود را ارائه خواهد کرد.

وی تصریح کرد: وظیفه ما در شهرداری تسهیل و پشتیبانی از برگزاری این جشن در تهران است. خدمات ما در سه مرحله آماده سازی، برگزاری و پاکسازی محل برگزاری جشن خواهد بود.

در بخش دیگری از این‌ نشست واعظی -دبیر پویش لقمه‌های میلیونی جشن غدیر- گفت: سال گذشته برای اولین‌بار این پویش برگزار شد و حدود ۶۰۰ هزار لقمه تهیه و توزیع شد. نام این پویش براساس روایت ثواب هر اطعام در غدیر ثواب یک‌میلیون اطعام است.

وی گفت: این پویش ایجاد شده است تا هر فرد، با هر توانی بتواند در این پویش مشارکت کند و کنش‌گر شود. امسال خانواده‌های مختلف در این جشن مشارکت دارند.
واعظی با بیان اینکه این پویش با شعار کنش محلی، بروز میلیونی انتخاب شده است و به دنبال فعال کردن محله‌ها هستیم گفت: ما تاکنون ۴۰۶ میزبان گروهی داریم که خانواده‌ها، مجتمع‌های مسکونی و ... هستند. تاکنون ۲۸۵۴ میزبان خانوادگی داریم که تاکنون اعلام کردند که ۲۲۵ هزار و ۹۱۶ لقمه در سراسر کشور تهیه خواهند کرد. در تهران، در ۵۰ نقطه، لقمه‌های مردم را جمع‌آوری می‌شود. این اطعام لزوماً لقمه نیست بلکه هر نیم‌پرس به عنوان لقمه محسوب می‌شود. ما در این پویش از سه لقمه ثبت داشتیم تا گروه اساتید دانشگاه خواجه نصیر که ۱۵ هزار لقمه ثبت کردند.
احسان خداپرست دبیر پویش هدیه اسباب‌بازی در این نشست اظهارکرد: موضوع محبت امیرالمومنین به کودکان و یتیم نوازی ایشان مطرح شده است. این سیره محور هدیه اسباب‌بازی عید غدیر است. امیرالمومنین(ع) در خطبه روز غدیر می‌فرماید در این روز بهم که رسیدید، هدیه دهید. امسال سومین سال برگزاری پویش هدیه اسباب‌بازی است و باتوجه به اتفاقات تلخ رژیم صهیونسیتی در غزه، هدیه اسباب‌بازی به بچه‌های غزه شود. امسال اسباب‌بازی‌ها جمع‌آوری شده میان کودکان محروم داهل کشور و کودکان غزه توزیع می‌شود. اسباب‌بازی‌ها به وسیله کشتی به سمت غزه ارسال شود.
خداپرست گفت: افراد برای شرکت در این پویش باید عدد ۱۱۰ را به شماره ۱۰۰۰۱۲۱۱۱۰ ارسال کنند.‌ برای شرکت در این پویش افراد باید اسباب‌بازی خود را به مهمونی کیلومتری برسانند و تقدیم کنند یا هدیه خود را به ضورت نقدی واریز کنند تا اسباب‌بازی خریداری و توزیع شود. در این پویش بنا داریم که نشان دهیم مردم ایران، در جشن‌های خود هم به فکر مظلومان هستند.
انتهای پیام

نظر شما