شناسهٔ خبر: 67326243 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

ثبت ۶۰۰ هزار تراکنش مالی برای مهمانی غدیر

سخنگوی ستاد مردمی برگزاری مهمانی ۱۰ کیلومتری غدیر گفت: فقط در تهران ۶۰۰ هزار تراکنش مالی برای مراسم داشتیم که در حوزه نذر مالی و کمک مالی برای این جشن فعال بودند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، ساسان زارع سخنگوی ستاد مردمی برگزاری مهمانی 10 کیلومتری غدیر در نشست خبری این برنامه که در مجموعه فرهنگی شهدای انقلاب اسلامی برگزار شد، ضمن تشکر از رئیس سازمان صدا و سیما جهت جابجایی مناظرات نامزدهای انتخابات برای حضور مردم در مهمانی غدیر گفت: روز عید غدیر از ساعت 17 تا 22 از محور میدان آزادی تا خیابان دماوند تقاطع امام علی با 2 هزار و 200 موکب مردمی برگزار می‌شود. امسال نسبت به سال گذشته 30 درصد بیشتر مواکب داریم و 600 موکب نیز در لیست رزور هستند.

وی افزود: تا دیشب که بررسی کردیم، حدود 300 شهر کشور مهمانی کیلومتری برگزار خواهند کرد. جمع مسافت این مراسم‌ها تا 360 کیلومتر می‌رسد. تقریباً 15 هزار دیگ غذای نذری بار گذاشته می‌شود. تعدادی موکب از لبنان و یمن و عراق و پاکستان و افغانستان در تهران برپا می‌شود و با غذای سنتی سرزمین خود میزبان مردم تهران خواهند بود. تا روز گذشته 5 کشور با الگوی مهمانی غدیر، مهمانی کیلومتری غدیر دارند که شامل برزیل، هند، لبنان، افغانستان و پاکستان هستند. 22 موکب از اقوام در این مهمانی حضور خواهند داشت.

زارع ادامه داد: 3 اتفاق ویژه طراحی شده است که حال مخاطبان را خوب می‌کند. 26 نقطه نورافشانی بزرگ خواهیم داشت، چرا که سال گذشته با استقبال خوب مردم مواجه شد. 100 تیم پروازی نمایش هوایی جذاب برگزار می‌کنند. حجم زیاد بادکنک هوا می‌شود که آسمان شهر را متفاوت خواهد کرد. در هر صورت دغدغۀ ما در این جشن این است که مجموعه‌های مردمی و مردم درگیر برنامه شوند. جشنی است که مردم هم میزبان و هم مهمان هستند. فقط در تهران 600 هزار تراکنش مالی برای مراسم داشتیم که در حوزه نذر مالی و کمک مالی برای این جشن فعال بودند. اگر میانداری شهرداری تهران نبود، شاید اتفاق نمی افتاد و یا با این کیفیت رخ نمی‌داد.

خداپرست مسئول پویش اسباب بازی مهمانی 10 کیلومتری غدیر گفت: اسباب بازی‌هایی که جمع‌آوری می‌شود، با کشتی به مردم غزه فرستاده می‌شود. علاقه‌مندان برای شرکت در این پویش عدد 110 را به شماره 1000121110 ارسال کنند تا با روش ها و فرآیندهای ارسال اسباب بازی  آشنا شوند و یا به سایت هدیه بازی رجوع کنند. در این وب سایت اسباب بازی‌هایی مشخص شدند و با تخفیف به مشتریان ارائه می‌شود. جذاب‌ترین روش تهیه و ارسال اسباب بازی به مناطق محروم و کودکان غزه، حضور خانواده‌ها در شهر تهران این ا ست که یک سازه کشتی در میدان امام حسین علیه السلام تعبیه شده که می‌توانند اسباب بازی خود را درون آن قرار دهند. 

انتهای‌پیام/ 

نظر شما