شناسهٔ خبر: 67326346 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

استقرار بیش از ۲ هزار موکب در مسیر مهمونی ۱۰ کیلومتری غدیر

دبیر ستاد مردمی غدیر گفت: ۲۲۰۰ موکب مردمی در مسیر مهمونی ۱۰ کیلومتری غدیر در ۳۰۰ شهر کشور مستقر می‌شود.

صاحب‌خبر -


به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، زارع، دبیر ستاد مردمی غدیر در نشست خبری مهمونی ۱۰ کیلومتری غدیر گفت: روز عید غدیر ساعت ۵ بعدازظهر تا ۱۰ شب در محور میدان آزادی تا تقاطع دماوند، ۲۲۰۰ موکب مردمی برای خدمت رسانی و عرضه محتوای فرهنگی، مستقر می‌شوند. 

وی با اشاره به اینکه امسال ۳۰ درصد مواکب بیشتر از سال گذشته در مسیر‌ها مستقر هستند، افزود: حدود ۳۰۰ شهر کشور مهمونی کیلومتری برگزار می‌کنند و ۶۰۰ موکب نیز در لیست ذخیره هستند. 

دبیر ستاد مردمی غدیر گفت: ۱۵ هزار دیگ غذای نذری در روز عید غدیر بار گذاشته می‌شود. زارع با بیان اینکه تعدادی موکب از کشور‌های محور مقاومت نیز در این مهمانی حضور دارند، ادامه داد: در کشور‌های برزیل، هند، پاکستان، عراق و لبنان نیز مهمونی کیلومتری برگزار می‌شود. وی اظهار کرد: ۲۲ موکب از اقوام نیز در مهمونی ۱۰ کیلومتری غدیر تهران میزبان مردم هستند.

دبیر ستاد مردمی غدیر گفت: ۴ استیج محوری در میدان‌های امام حسین، فردوسی، انقلاب و آزادی مستقر هستند. زارع افزود: در ۲۶ نقطه شهر نورافشانی داریم و ۱۰۰ تیم پروازی، پرواز نمایشی با پرنده‌های سبک به نمایش می‌گذارند.

خدمات دهی رایگان مترو در جشن مهمونی ۱۰ کیلومتری غدیر

زیبایی نژاد، مدیرکل فرهنگی شهرداری تهران نیز در این نشست گفت: کتابچه مهمونی ۱۰ کیلومتری غدیر ویژه کودکان به صورت چند رسانه‌ای تولید شده است و بین کودکان توزیع می‌شود.

وی از فعالیت ۴ سکوی محوری در ۴ میدان اصلی شهر خبر داد و گفت: ۴ سکوی محوری در میدان‌های آزادی، انقلاب، فردوسی و امام حسین (ع) مستقر خواهند شد و با هم‌افزایی مجموعه‌های مختلف به اجرای برنامه‌های شاخص فرهنگی می‌پردازند. رسانه ملی نیز ۴ سکو را به صورت ویژه پوشش خواهد داد. ابتکار دیگر امسال برای غنی سازی محتوایی میهمانی ده کیلومتری غدیر، سفارش اثر به گروه‌های نقاله خوان معروف تهران است که با محوریت خطبه غدیر و آیات قرآنی مرتبط با ولایت، به نقاله خوانی در سکو‌ها خواهند پرداخت.

مدیرکل فرهنگی شهرداری تهران افزود: همچنین شورای عالی قرآن شهرداری تهران نیز امسال برنامه ویژه‌ای برای ارتباط خانواده‌ها به ویژه نوجوانان با آیات قرآنی ولایت محور، با فناوری VR مهیا کرده است که در روز عید غدیر رونمایی می‌شود. زیبایی نژاد گفت: ۲۲ سیاه چادر اقوام و ۲۲ موکب خدمات سلامت محور نیز در مسیر مستقر می‌شوند. با ابتکار ستاد گردشگری شهرداری، گروه‌های اقوام ایرانی از استان‌های مختلف دعوت شده و با لباس محلی خود در سیاه چادره مستقر می‌شوند. حضور آنان در مسیر راهپیمایی و تلاش برای معرفی اقوام ایران به کودکان و نوجوانان قطعاً صحنه‌های جذابی را خلق خواهد کرد.

وی ادامه داد: درخصوص خدمات دهی حمل و نقل شهری نیز، اتوبوس‌ها از ساعت ۳ بعدازظهر در میادین، مساجد و محله‌ها حضور دارند و به مردم خدمت رسانی می‌کنند. مدیرکل فرهنگی شهرداری تهران اضافه کرد: خدمات دهی مترو تا ساعت ۲۳ و به صورت رایگان برقرار است، ۳۰۰ ون تاکسیرانی نیز در طول مسیر مستقر می‌شوند و مردم را از محل محدودیت‌های ترافیکی به محدوده برگزاری مراسم منتقل می‌کنند.

در این نشست واعظی، دبیر پویش لقمه میلیونی نیز گفت: در پویش لقمه میلیونی قرار است مردم به صحنه ایفای نقش در جشن مهمانی کیلومتری وارد شوند به طوری که هر فرد یک نقش را در بحث اطعام روز غدیر برعهده بگیرد. واعظی با اشاره به اینکه در این پویش تاکنون از ۷۸ شهر ثبت نام داشته ایم، افزود: این پویش ۴۹۶ میزبانی گروهی و حدود سه هزار میزبان خانوادگی داشته و ۲۲۶ هزار لقمه آماده شده است. وی گفت: امسال در ۵۰ نقطه شهر، لقمه‌های مردم جمع آوری شده و بین مواکب توزیع می‌شود.

خداپرست، دبیر پویش اسباب بازی نیز در این مراسم گفت: امسال سومین سال است که پویش هدیه اسباب بازی برگزار می‌شود که این اسباب بازی‌ها به بچه‌های محروم ایران و غزه اهدا می‌شود.

وی افزود: افراد می‌توانند با ارسال عدد ۱۱۰ به شماره ۱۰۰۰۱۲۱۱۰ و یا ورود به سایت هدیه بازی، از روش‌های جمع آوری اسباب بازی مطلع شوند.

نظر شما