شناسهٔ خبر: 67327735 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

صدور هشدار زرد هواشناسی در کرمانشاه

مدیرکل هواشناسی استان کرمانشاه از گذر امواج ناپایدار از جو استان از امروز خبر داد و گفت: این امواج می‌تواند باعث وزش باد، رگبار، رعد و برق و نفوذ گرد و غبار شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، محمد زورآوند ظهر امروز _یکشنبه سوم تیر_ در جمع خبرنگاران با اشاره به شرایط ناپایداری که از امروز تا روز سه‌شنبه (پنجم تیر) در سطح استان ادامه خواهد داشت، اظهار کرد: این امواج ناپایدار باعث رگبار پراکنده و وزش باد شدید لحظه‌ای در کرمانشاه خواهد شد.

وی افزود: ناپایداری‌ها در مناطق کوهستانی شمالی و شرقی استان نمود بیشتری دارد.

مدیرکل هواشناسی استان کرمانشاه از احتمال نفوذ گرد و غبار به ویژه در نواحی مرزی طی روزهای یکشنبه تا سه‌شنبه خبر داد و خاطرنشان کرد: این پدیده ناشی از وزش باد به نسبت شدید خواهد بود و احتمال نفوذ گرد و غبار در روز دوشنبه بیشتر است.

زورآوند اضافه کرد: اگرچه بارش حاصل از این امواج ناپایدار چندان قابل توجه نیست، اما به لحاظ مخاطراتی که ممکن است ایجاد شود، هشدار سطح زرد هواشناسی صادر شده است.

وی با اشاره به پیامدهای احتمالی این امواج ناپایدار، تاکید کرد: مهم‌ترین این پیامدها احتمال آتش‌سوزی در مراتع به دلیل برخورد صاعقه است، همچنین به دلیل وزش باد به نسبت شدید، لازم است نسبت به استحکام سازه‌ها اقدام شود.

مدیرکل هواشناسی استان کرمانشاه از کاهش متوسط دمای هوا تا روز سه‌شنبه با فعالیت این موج خبر داد و تاکید کرد: ممکن است در نواحی مختلف استان کاهش سه تا چهار درجه‌ای دمای هوا را شاهد باشیم و با عبور این امواج ناپایدار از روز چهارشنبه (ششم تیر)، مجدد روند افزایشی دمای هوا را شاهد خواهیم بود.

نظر شما