شناسهٔ خبر: 67327592 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

سازمان هواشناسی اعلام کرد:

رگبار باران و رعد و برق در غرب و شرق کشور

سازمان هواشناسی اعلام کرد: سازمان هواشناسی از وزش باد شدید و گرد و خاک طی سه روز آینده در نوار شرقی و بخش‌هایی از مرکز کشور خبر داد و اعلام کرد: امروز (یکشنبه) در مناطقی از نوار شمالی کشور رگبار پراکنده، رعدوبرق و وزش باد رخ خواهد داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا، بر اساس اعلام سازمان هواشناسی کشور و بررسی نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری، امروز (یکشنبه ۳ تیرماه) در مناطقی از نوار شمالی کشور در بعضی ساعات افزایش ابر، رگبار و رعدوبرق پراکنده و وزش باد رخ می‌دهد که در شمال آذربایجان غربی و خراسان رضوی رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید انتظار می‌رود.

فردا (دوشنبه ۴ تیرماه) با گذر موج تراز میانی از غرب کشور در مناطقی از شمال‌غرب، نیمه غربی سواحل دریای خزر، استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز و در دامنه‌های زاگرس مرکزی شامل کرمانشاه، همدان، مرکزی، قم و غرب اصفهان ابرناکی و رگبار باران پیش‌بینی شده که در شمال آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل و ارتفاعات البرز در مازندران، شرق تهران و قزوین شدت آن بیشتر خواهد بود.

همچنین تا آخر هفته جاری گذر امواج کم‌دامنه تراز میانی از نوار شمالی کشور پیش‌بینی می‌شود؛ بر این اساس روز سه‌شنبه (۵ تیرماه) در شمال‌غرب، دامنه‌های جنوبی و شمالی البرز، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی رگبار پراکنده و وزش باد رخ خواهد داد.

روز چهارشنبه (۶ تیرماه) به تدریج با نفوذ جرایانات شمالی به سواحل دریای خزر، بارش‌ها در نیمه شرقی سواحل دریای خزر و ارتفاعات البرز مرکزی و شرقی تقویت خواهد شد و در شمال‌غرب و خراسان شمالی نیز رگبار پراکنده خواهیم داشت.

روز پنجشنبه (۷ تیرماه) در شمال آذربایجان غربی، نیمه شرقی آذربایجان شرقی، اردبیل، نیمه غربی سواحل دریای خزر ابرناکی، رگبار، رعدوبرق و وزش باد و کاهش نسبی دما پیش‌بینی می‌شود.

طی سه روز آینده در شمال‌شرق، شرق، بخش‌هایی از مرکز و استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی در برخی ساعات وزش باد شدید و گردوخاک رخ می‌دهد.

دریای خزر روز‌های چهارشنبه و پنجشنبه هفته جاری مواج است.

آسمان تهران امروز کمی ابری به تدریج همراه با افزایش ابر و احتمال رگبار، رعدوبرق و گاهی افزایش باد خواهد بود. کمینه و بیشینه دمای هوا امروز در پایتخت ۲۵ و ۳۶ درجه سانتیگراد است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما