شناسهٔ خبر: 67318801 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: جهان صنعت | لینک خبر

کاهش دما در نوار شمالی کشور / بارش ها افزایش می یابد

تحریریه جهان صنعت نیوز

مدیرکل پیش‌بینی سازمان هواشناسی کشور گفت: از فردا سوم تا ۵ تیر ماه در نواحی شمال کشور شاهد کاهش نسبی دمای هوا خواهیم بود.

صاحب‌خبر -

به گزارش سرویس عمومی جهان صنعت نیوز، صادق ضیائیان مدیرکل پیش‌بینی سازمان هواشناسی کشور بیان کرد: امشب در نواحی غرب و شمال غرب کشور شاهد تشدید بارش ها خواهیم بود. وی گفت: در استان‌های آذربایجان‌شرقی، آذربایجان‌غربی، اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان، خراسان‌شمالی، شمال خراسان‌رضوی، زنجان، قزوین، البرز، تهران و سمنان، رگبار، رعدوبرق و وزش باد شدید پیش‌بینی شده است.

وی ادامه داد: در استان های آذربایجان‌شرقی، آذربایجان‌غربی، اردبیل، نیمه غربی سواحل دریای خزر و استان‌های گیلان و غرب مازندران، ارتفاعات و دامنه‌های البرز مرکزی در استان‌های تهران، البرز و سمنان میزان بارش ها بیش‌ از گذشته خواهد بود.

او اعلام کرد: فردا سوم تیر ماه در استان‌های کردستان، شمال همدان، شمال مرکزی، قم و خراسان‌رضوی، رگبار پراکنده همراه با رعدوبرق و وزش باد خواهد بود. وی گفت: دوشنبه نیز در شمال‌غرب و استان‌های واقع در البرز مرکزی و غربی و سواحل خزر، بارش‌ها تداوم دارد.

وی اظهار کرد: در ۲ روز آینده با نفوذ جریانات شمالی به سواحل خزر در استان‌های ساحلی خزر، کاهش نسبی دما رخ می‌دهد. در ۵ روز آینده در نوار شرقی کشور به ویژه زابل و دامنه‌های جنوبی البرز، بخش‌هایی از غرب و مرکز در برخی ساعت‌ها وزش باد شدید است که در بعضی ساعت‌ها سبب وقوع گردوخاک و کاهش کیفیت هوا می‌شود.

کارشناس سازمان هواشناسی ادامه داد: در سه روز آینده آب‌های دریای عمان و امروز و فردا دریای‌خزر، مواج و متلاطم است.

باشگاه خبرنگاران جوان

نظر شما