شناسهٔ خبر: 67327420 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

گوگل زمزمه موسیقی کاربران را ردیابی می‌کند

صاحب‌خبر -

شفقنارسانه- قابلیت Circle to Search گوگل احتمالا پیشرفته تر می شود و به دستگاه های اندروید اجازه می دهد آهنگی که کاربر زیر لب زمزمه می کند را ردیابی کنند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از گیزموچاینا، سری موبایل های گلکسی اس ۲۴ همراه گلکسی ای آی با مجموعه ای از ویژگی های هوش مصنوعی برای انجام فعالیت های روزانه معرفی شد. یکی از نکات مهم درباره گلکسی ای آی قابلیت Circle to Searchگوگل است که اکنون روی دستگاه های پیکسل نیز مهیا است.

این ویژگی به کاربران اجازه می دهد به جزییاتی درباره هر چیزی روی نمایشگر فقط با کشیدن دایره ای دور آن، دست یابند. گزارش های جدید حاکی از آن است که گوگل قصد دارد قابلیت Circle to Search را با ویژگی شناسایی آهنگ ها و کلیپ های صوتی مشهور مجهز کند.

این اطلاعات توسط یک کاربر ایکس( @AssembleDebug)کشف شده است. طبق گزارش موجود جدیدترین نسخه بتا گوگل اپ قابلیت Circle to Search را روی دستگاه های اندروید ساده تر می کند و یک رشته کد دارد که به کلید جستجوی صوتی جدید اشاره می کند.

این کاربر توانسته UI این کلید را فعال کند که شبیه یک نت موسیقی است. دکمه مذکور در کنار دکمه فعلی ترجمه متن ظاهر شده است. البته این دکمه هم اکنون غیرفعال است و گوگل هیچ توضیح رسمی درباره آن ارائه نکرده است. با این وجود با توجه به آیکون صوتی، تخمین زده می شود با کلیک روی آن Circle to Search می تواند از میکروفون موبایل برای تحلیل صدای اطراف استفاده کند.

ویژگی مذکور اگر یک آهنگ یا کلیپ صوتی مشهور را ردیابی کند، اطلاعات مرتبط با آن را فراهم خواهد کرد. همچنین ممکن است قابلیت Circle to Search آهنگی که کاربر زیر لب زمزمه می کند را ردیابی کنند. البته باید توجه داشت که هم اکنون یک آیکون میکروفون در قسمت جستجو وجود دارد و ویژگی های جستجوی آهنگ مشابه را فراهم می کند.

نظر شما