شناسهٔ خبر: 67326862 - سرویس گوناگون
نسخه قابل چاپ منبع: ایپنا | لینک خبر

شاگردان روبرتو مارتینز در روزی که زیاد خودشان را به زحمت نینداختند موفق به یک برد قاطعانه مقابل ترکیه شدند.

ترکیه ۰ – ۳ پرتغال/ صعود آسان یاران رونالدو به دور بعد + فیلم

ترکیه ۰ – ۳ پرتغال/ صعود آسان یاران رونالدو به دور بعد + فیلم

صاحب‌خبر -

در ادامه دیدار‌های مرحله گروهی یورو ۲۰۲۴، تیم ملی پرتغال در گروه F به مصاف ترکیه رفت که با سه گل این تیم را شکست داد.

در این مسابقه که در ورزشگاه وستفالن دورتموند برگزار شد،  پرتغال از دقایق ابتدایی فشار زیادی به سمت دروازه حریف وارد می‌کرد و مدافعان ترکیه چند مرتبه کریستیانو رونالدو را در گلزنی ناکام گذاشتند، اما بالاخره در دقیقه ۲۱ اولین گل بازی ثبت شد.  نونو مندس پس از ورود به محوطه جریمه پاس کوتاه رافائل لیائو را دریافت کرد و آن را با پاس کاتبک به داخل محوطه رساند که با دفع ناقص مدافع ترکیه، برناردو سیلوا از راه رسید و آن را با ضربه پای چپ به گل تبدیل کرد.

در دقیقه ۲۸ عجیب‌ترین گل به خودی جام زده شد تا نیمه بد ترکیه تکمیل شود. پس از ضدحمله پرتغال در نیمه حریف، ژوائو کانسلو توپ را به کریستیانو رونالدو پاس نداد و مسیر حرکت همبازی خود را اشتباه تشخیص داد تا فرصت یک حمله خطرناک از دست برود.  این پاس اشتباه به سمت محوطه جریمه ترکیه در حال حرکت بود که آلتای باییندیر از دروازه‌اش خارج شد و قصد کنترل آن را داشت که صامت آکایدین توپ را به سمت دروازه فرستاد. پاس اشتباه آکایدین با فاصله از دروازه‌بان به سمت دروازه خالی حرکت کرد و با وجود تکل بلندی که مدافع ترکیه داشت نتوانست مانع از ورود آن به دروازه شود.

در نیمه دوم و در دقیقه ۵۶ پرتغال گل سوم را هم با از خودگذشتگی رونالدو زد. ژائو کانسلو، مدافع پرتغال، با یک پاس بلند و دقیق،  کریستیانو رونالدو را در موقعیتی تک به تک قرار داد. رونالدو که در موقعیتی عالی برای گلزنی قرار داشت، با یک حرکت غیرمنتظره، توپ را به برونو فرناندز پاس داد و او دروازه خالی را به زیبایی باز کرد.

پرتغال با این پیروزی صعودش را به دور بعد قطعی و خودش را یکی از مدعیان کسب جام معرفی کرد. ترکیه با سه امتیاز در رتبه دوم گروه قرار دارد و بازی آخرش با جمهوری چک سرنوشت ساز خواهد بود.

نظر شما