شناسهٔ خبر: 67325985 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

رشد بیش از ۱۰ درصدی مصرف برق در خوزستان

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان از رشد بیش از ۱۰ درصدی مصرف برق در استان خبر داد و بر همکاری مردم در مدیریت مصرف به منظور حفظ پایداری شبکه تاکید کرد.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، علی اسدی با بیان اینکه مصرف برق در خوزستان به علت شدت گرما در چند روز اخیر نسبت به مدت مشابه سال قبل، رشد ۱۰.۵۹ درصدی نشان می‌دهد، گفت: اوج مصرف روز جمعه با ۸ هزار و ۸۵۱ مگاوات نسبت به ۸ هزار و ۳ مگاوات سال قبل ۱۰.۵۹ درصد رشد داشته است و از شهروندان درخواست داریم برای حفظ پایداری شبکه، در مدیریت مصرف برق صرفه‌جویی کنند.
 
وی با بیان اینکه این میزان مصرف در روز تعطیل و بدون احتساب بار مصرفی اداری بوده است، افزود: موج گرمای سنگین که برای چند روز در خوزستان مستقر شده و ادامه دار بوده و دلیل افزایش بیش از ۱۰ درصدی مصرف برق شده است و پرباری شبکه به علت مصرف بالای بخش خانگی در استفاده از وسایل سرمایشی و گرمای بالای ۵۱ درجه در اکثر نقاط استان برای تجهیزات پربار آسیب‌زا است و سلامت شبکه را تهدید می‌کند.
 
کاهش مصرف برق با کاهش ساعت اداری
 
اسدی با بیان اینکه تعطیلی روز چهارشنبه هفته گذشته و کاهش ساعت اداری از روز شنبه و یکشنبه باعث کاهش مصرف برق شده است، ادامه داد: نیازمند همراهی مردم برای کاهش مصرف هستیم تا بار شبکه از تجهیزاتی که برای چند روز متوالی در حالت پرباری هستند کاهشی شود و خطر بروز حادثه به حداقل برسد،  مصرف‌کنندگان با کاهش مصرف علاوه بر حفظ پایداری شبکه برق و تضمین آسایش خود در این گرمای سوزان، می‌توانند با توجه به سیاست‌های وزارت نیرو و توانیر در طراحی اپلیکیشن با انرژی با پیوستن به پویش با انرژی و مدیریت بهینه مصرف خود از جوایز ارزنده آن بهره‌مند شوند.
 
مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان می‌گوید: با تلاش همکاران شبکه برق انتقال و فوق توزیع برق منطقه‌ای در پایداری کامل بوده و در حال ارائه خدمت به مشترکان است.
شرکت برق منطقه‌ای خوزستان مسئولیت تامین و انتقال برق در ۲ استان خوزستان و کهگیلویه و بویراحمد را بر عهده دارد.
<div id="video-display-embed-code_11245225"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4266343/11245225?width=600&height=350"></script></div>

نظر شما