شناسهٔ خبر: 67315328 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد نیوز | لینک خبر

مصرف برق در خوزستان رکورد زد/دمای هوا در اهواز

اقتصادنیوز: مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان از رشد ۱۰.۵۹ درصدی مصرف شبکه برق خوزستان به علت شدت گرما خبر داد و از مردم درخواست کرد برای حفظ پایداری شبکه، در مدیریت مصرف برق صرفه‌جویی کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، علی اسدی اظهار کرد: اوج مصرف برق خوزستان در روز جمعه با ۸ هزار و ۸۵۱ مگاوات نسبت به ۸ هزار و ۳ مگاوات سال قبل، ۱۰.۵۹ درصد رشد داشته است.

وی با بیان اینکه این میزان مصرف در روز تعطیل و بدون احتساب بار مصرفی اداری بوده است، عنوان کرد: موج گرمای سنگین که برای چند روز در خوزستان مستقر شده و ادامه‌دار است و حتی از اهواز به عنوان گرم‌ترین شهر جهان نام برده شده، دلیل افزایش بیش از ۱۰ درصدی مصرف برق است.

وی با دعوت از مردم برای مدیریت مصرف و کمک به حفظ پایداری شبکه برق، بیان کرد: پرباری شبکه به علت مصرف بالای بخش خانگی در استفاده از وسایل سرمایشی و گرمای بالای ۵۱ درجه در اکثر نقاط استان که برای تجهیزات پربار آسیب‌زا است، خطراتی هستند که سلامت شبکه را تهدید می‌کند.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان با بیان اینکه تعطیلی روز چهارشنبه هفته گذشته و کاهش ساعت اداری امروز شنبه و یکشنبه به دلیل همین افزایش دما و کاهش مصرف برق بوده است، افزود: نیازمند همراهی مردم برای کاهش مصرف هستیم تا بارگیری از تجهیزاتی که برای چند روز متوالی در حالت پربار هستند کاهشی شود و خطر بروز حادثه به حداقل برسد.

اسدی عنوان کرد: مصرف‌کنندگان با کاهش مصرف علاوه بر حفظ پایداری شبکه برق و تضمین آسایش خود در این گرمای سوزان، می‌توانند با توجه به سیاست‌های وزارت نیرو و توانیر در طراحی اپلیکیشن با انرژی و پیوستن به پویش «با انرژی» و مدیریت بهینه مصرف خود از جوایز ارزنده آن بهرمند شوند.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان اضافه کرد: با تلاش همکاران شبکه برق انتقال و فوق توزیع، برق منطقه‌ای در پایداری کامل بوده و در حال ارائه خدمت به مشترکین است.

شرکت برق منطقه‌ای خوزستان مسئولیت تامین و انتقال برق در ۲ استان خوزستان و کهگیلویه و بویراحمد را بر عهده دارد.

برچسب‌ها:

نظر شما