شناسهٔ خبر: 67320988 - سرویس گوناگون
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد نیوز | لینک خبر

به این 5 دلیل موهایتان سفید می شود

اقتصادنیوز :سفید شدن موها یکی از اتفاقات طبیعی در زندگی انسان‌ها است که صرف‌نظر از خواسته‌های هر کدام از ما بالاخره برای همه ما اتفاق می‌افتد.

صاحب‌خبر -

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از همشهری آنلاین، بهتر است با عواملی آشنا شوید که می‌توانند در سفید شدن موها زودتر از موعد طبیعی نقش داشته باشند:

۱. استرس: موهای هیچ کدام از ما یک‌شبه به‌خاطر استرس سفید نمی‌شود، اما استرس می‌تواند به‌مرور زمان در سفیدی موها نقش داشته باشد.

۲. ژنتیک: عوامل ژنتیکی و سابقه خانوادگی در سفید شدن موها می‌تواند نقش مهمی در نمایان شدن اولین موهای سفید شما بازی کند. به همین دلیل هم موهای بعضی افراد زودتر از میانگین سنی اعلام‌شده شروع به سفید شدن می‌کند.

۳. بیماری‌ها یا مشکلات احتمالی: درحالی که سفیدی موها در سنین پایین همیشه باعث نگرانی نیست اما سفیدی زودرس موها می‌تواند نشان‌دهنده بعضی از بیماری‌ها یا مشکلات احتمالی باشد. ابتلا به ویتیلیگو یا کم‌خونی پرنیشیوز که با اختلال در جذب ویتامین B۱۲ همراه است، جزو همین مشکلات احتمالی هستند، درحالی که مشکلات غده هیپوفیز و مشکلات تیروئیدی را هم نباید نادیده گرفت.

۴. عوامل زیست‌محیطی: بعضی از عوامل زیست‌محیطی مانند تماس با آلودگی هوا، سیگار کشیدن و تماس بیش‌ازحد با پرتوهای فرابنفش خورشیدی هم می‌توانند باعث استرس اکسیداتیو و سفیدی زودرس موها شوند.

۵. کمبودهای ویتامینی: کمبود بعضی از ویتامین‌ها می‌تواند باعث سفیدی زودرس موها شود. یکی از مطالعات در همین زمینه نشان می‌دهد که کمبود ویتامین B۱۲، اسید فولیک و بیوتین در بروز این مشکل نقش دارد.

برچسب‌ها:

نظر شما