شناسهٔ خبر: 67319324 - سرویس گوناگون
نسخه قابل چاپ منبع: قدس آنلاین | لینک خبر

ارسال صورتحساب الکترونیکی به سامانه مودیان

به دنبال نرم افزار واسط سامانه مودیان رایگان به جز مالیتور نباشید! چرا که برای ارسال صورتحساب به سامانه مودیان لازم است کمی هزینه کنید. حتی معتمد ها هم هزینه خدمات خود را هرچند کم دریافت می کنند.

صاحب‌خبر -

تعرفه های دریافت هزینه بسته به شرکت و نرم افزارها متفاوت است اما در نرم افزار مالی تور می توانید برای شروع فاکتور رایگان به کارپوشه ارسال کنید.

در واقع نرم افزار سامانه مودیان همان نرم افزارهای واسط هستند که می تواند صورتحساب شما را به کارپوشه منتقل کند. برخی از نرم افزار حسابداری سامانه مودیان را در برنامه خود قرار داده اند که می توانید در صورت نیاز در کنار نرم افزار حسابداری خود آن را تهیه و خرید کنید.

تعرفه های نرم افزار واسط مالیتور متنوع هستند. می توانید بسته های تعدادی بدون محدودیت مودی و شرکت و بدون محدودیت زمانی خریداری کنید. می توانید بسته های ماهانه بدون محدودیت تعداد صورتحساب برای یک مودی تهیه کنید. مشاهده تعرفه های مالیتور

انتخاب پلن ها بستگی به تعداد صورتحساب های شما در طول فصل مالیاتی دارد. همچنین اگر حسابدار و مشاور مالی هستید و چندین شرکت دارید؛ گزینه مناسب مالیتور بسته های نامحدود مودی است.

استعلام شناسه یکتا مالیاتی

شناسه یکتا در کنار کلید خصوصی معنا پیدا می کند. هر مودی برای ارسال صورتحساب نیاز به کلید خصوصی و شناسه یکتا دارد. برای ایجاد کردن کلید ها می توانید از مالیتور کمک بگیرید. جهت دریافت کلید خصوصی، کلید عمومی و csr بصورت رایگان کلیک کنید.

شما می توانید در سایت مالیتور صحت ارتباط بین شناسه یکتا و کلید خصوصی را استعلام کنید.

دریافت شناسه یکتا و کلید خصوصی

گام بعد از تولید کلید ها، دریافت شناسه یکتا است. برای اینکار کلید عمومی را در نودپد قرارداده و در کارپوشه مالیاتی، از عضویت، شناسه یکتای حافظه مالیاتی، دریافت و فعال سازی اقدام به دریافت شناسه یکتا کنید.

برای ارسال صورتحساب این دو یعنی شناسه یکتا و کلید خصوصی کافی است و می توانید از امضای الکترونیکی صرف نظر کنید.

اگر شخص حقوقی هستید و امضای الکترونیکی از طریق CSR را می خواهید باید بدانید از میان کلید ها یک کد CSR نیز وجود دارد که می توانید برای دریافت امضای الکترونیکی اقدام کنید. صدور رایگان امضای الکترونیکی برای سامانه مودیان وجود ندارد. لازم است از جیکا امضای الکترونیکی دریافت کنید. (توکن سخت افزاری برای سامانه مودیان نبوده و کاربرد آن برای مزایده و مناقصات است)

ارسال صورتحساب الکترونیکی به سامانه مودیان

ابطال فاکتور فروش در سامانه مودیان

موارد رایج در ابطال فاکتور فروش و هر الگویی در سامانه مودیان؛ مربوط به ویرایش و تغییر موارد زیر است:

برای تغییر تاریخ و سریال صورتحساب، تغییر شناسه کالا و خدمت، بعلت رد کردن صورتحساب توسط خریدار، تغییر در اطلاعات خریدار، تغییر و ویرایش کد شعبه.

محدودیت زمانی برای ابطال صورتحساب وجود ندارد فقط آثار مالیاتی آن در فصل فعلی اعمال خواهد شد.

اصلاح فاکتور در سامانه مودیان

موارد رایج اصلاحی در سامانه مودیان مربوط به ویرایش:

روش تسویه، تغییر مبلغ، تغییر شرح کالا یا خدمت، ارسال مجدد برای استفاده از حد مجاز بعد از رفع خطای آن است. شما در هر زمانی می توانید صورتحساب اصلاحی ایجاد کرده و به کارپوشه ارسال کنید.

ماده 6 سامانه مودیان

ماده 6 سامانه مودیان یا ماده 6 قانون پایانه های فروشگاهی و سامانه مودیان جمع صورتحساب های الکترونیکی صادره توسط هر مودی در هر دوره مالیاتی است. جمع صورتحساب های الکترونیکی صادر شده در هر دوره مالیاتی برای واحدهای جدیدالتأسیس یا واحدهای فاقد سابقه مالیاتی نمی تواند بیش از سه برابر معافیت سالانه موضوع ماده (101) قانون مالیات های مستقیم باشد.

طریقه محاسبه حد مجاز فروش به چه صورت است؟

طبق آخرین اطلاعیه شماره ۳۵ نحوه محاسبه حد مجاز ماده ۶ در چهارشنبه 30 خردادماه:

1) سقف مجاز = ۵ برابر فروش مشمول دوره مشابه، در سال قبل

یا ۵ برابر معافیت ماده 101 که برای سال 1402 مبلغ 237,500,000 تومان و برای سال 1403 به مبلغ 720,000,000 تومان است.

مواردی که در طی دوره باعث افزایش حد مجاز می شوند:

_پرداخت یا ترتیب پرداخت بدهی مالیاتی دوره مشابه

_پرداخت مالیات دوره جاری یا ارائه تضمین برای پرداخت آن

_خرید نقدی مشمول (در صورتی که صورتحساب را تایید کرده باشید و فروشنده مقابل هم حد مجاز داشته باشد)

_اگر خرید نسیه در دوره های قبل داشته اید که در این دوره پرداخت انجام شده و در کارپوشه ثبت شده باشد.

_واردات کالا

2) در زمان ارسال صورتحساب با روش نقد یا اینکه مقداری از آن نقدی باشد؛ حد مجاز چند حالته:

_اگر مبلغ نقدی صورتحساب از باقیمانده حد مجاز کمتر یا برابر آن باشد، صورتحساب "عدم عدول" می شود.

_اگر مبلغ نقدی صورتحساب از باقیمانده حد مجاز بیشتر باشد، این مبلغ از حد مجاز کسر نمی شود و صورتحساب "عدول" می شود.

3) در زمان صدور صورتحساب هایی که خریدار آن ها مصرف کننده نهایی باشد، از آنجایی که به خریدار اعتباری تعلق نمی گیرد؛ فارغ از اینکه مبلغ فاکتور بیشتر یا کمتر از باقیمانده حد مجاز باشد، صورتحساب  "عدم عدول" می شود.

4) اگر صورتحساب در لحظه ارسال برچسب"عدول" بگیرد، فروشنده باید برای آن یک صورتحساب اصلاحی صادر کند تا خریدار بتواند از اعتبار مالیاتی آن استفاده کند، یعنی با افزایش حد مجاز فروشنده خود به خود این اعتبار به خریدار تعلق نمی گیرد.

نکته:

صدور این صورتحساب اصلاحی فقط باعث می شود که خریدار از اعتبار آن استفاده کند و برای فروشنده مجدد محاسبه نمی شود به شرطی که مبالغ و کالاها تغییر نکنند.

مهلت ارسال فاکتور در سامانه مودیان چند روز است

ارسال فاکتور در سامانه مودیان 21 روز گذشته است. امکان ارسال برای آینده وجود ندارد. همچنین هر زمانی که نیاز باشد در بازه تاریخ 21 روزه می توانید صورتحساب را اصلاح و ابطال کنید اما نکته ای که وجود دارد این است که آثار مالیاتی در دوره فعلی لحاظ خواهد شد.

نرم افزار سامانه مودیان

سامانه مودیان، سیستمی تازه و جوان در مالیات است. مالیتور از ابتدای 1402 همراه با سامانه مودیان به روز شده است و این رشد ادامه دارد. نرم افزار سامانه مودیان مالیتور در واقع واسط مالیاتی است که صورتحساب های شما را به سامانه مودیان ارسال می کند.

در مالیتور می توانید علاوه بر فروش، صورتحساب پیمانکاری، صورتحساب صادرات، صورتحساب طلا، صورتحساب ارز، صورتحساب بلیط و قبوض را ارسال کنید. هر کدام از الگو ها روش و نحوه محاسبه جدا دارد که بدون هزینه اضافه می توانید از آن ها استفاده کنید.

نرم افزار مالیتور یک سیستم آنلاین و در دسترس است که تمامی نیاز شما برای سامانه مودیان و همچنین مدیریت صورتحساب های خرید و فروش را انجام می دهد. از CSR تا TAXID در مالیتور بدون معطلی انجام خواهد شد. امکان چاپ صورتحساب شخصی سازی شده و PDF به همراه تصویر مهر و امضا در نرم افزار مالیتور فراهم است. گزارش های کالا و خدمات و صورتحساب های هر فصل بصورت اکسلی، ارسال صورتحساب با اکسل، ثبت مودی و شرکت نامحدود، ثبت شعبه و ... بخشی از امکانات مالیتور است.

برای دریافت شناسه منحصر به فرد مالیاتی و کد 22 رقمی صورتحساب می توانید روی مالیتور حساب کنید. در تمامی مراحل با پشتیبانی 02188430578 و امکانات کامل سامانه مودیان می توانید صورتحساب الکترونیکی به سامانه مودیان ارسال کنید و شناسه 22 رقمی بگیرید. آموزش ها و نکات در کانال malitorir و نرم افزار قرار دارد. برای شروع ارسال صورتحساب الکترونیکی را بصورت رایگان انجام دهید.

نظر شما